rockefoten Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Var en tur i Sør Afrika og Game reservene ved siden av Krugerparken. Dette blir mine første bilder på bildekritikken her. Jeg er fersk og har lekt meg med photoshop uten å ha peiling. Noen gode råd fra noen? ole Lenke til kommentar
andreash Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Var en tur i Sør Afrika og Game reservene ved siden av Krugerparken. Dette blir mine første bilder på bildekritikken her. Jeg er fersk og har lekt meg med photoshop uten å ha peiling. Noen gode råd fra noen? ole 7533406[/snapback] Den katten som stirrer inn i kameraet ditt hadde vært penere med litt støyfjerning. Andreas Lenke til kommentar
perottol Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hei, veldig stilige bilder. Du har klart å fange noen blinkskudd. I photoshop så bør du gjøre bildene litt lysere, høyere kontrast og litt mer farger. Les litt om farge/kontrastbehandling som du finner her: http://snotpope.com/photoshop/. Gjør også bildene litt mindre når du legger dem ut, tar lang tid å laste siden, selv med kjapp linje. Edit: har også beskjært bildet litt. ----------------------------------------------------------------------------- Edit2: Sorry at jeg redigerer bildene dine, men jeg ble litt ivrig. Dette er veldig gode motiver, og de har et enormt forbedringspotensiale synes jeg. Jeg fjerner bildene hvis du ønsker det. Har også installert Photoshop CS3 Beta, så jeg er litt ivrig etter å teste ut. De andre bildene: Endret 19. desember 2006 av perottol Lenke til kommentar
rockefoten Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) ja. det ble fint med beskjæring og photoshopping. hvordan fjerner man støy? edit: jeg er litt uenig i fargene på det siste bildet. leoparder er ikke så gule det er helt greit for meg at du redigere altså, det må du bare gjøre.. hva gjorde du mer enn fargene på dette bildet? Endret 19. desember 2006 av rockefoten Lenke til kommentar
perottol Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 - Justerte kontrast med Curves - Gjorde bildene litt lysere med Curves - Hvitbalanse med Curves - Justerte fargemengde med Hue/Saturation Har aldri sett en leopard i levende live, så er nok ingen fargeekspert der nei, vil nok tro at du justerer dette mye bedre enn meg. Her finner du en tutorial til en total brightness/kontrast/farge-behandling: http://snotpope.com/po/five_essential_adjustments_layers.doc Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Bildet av gnuen er vel det som etter min mening er ett av de beste, her har du fanget dyret i ett øyeblikk hvor den ikke er oppmerksom på deg. Derfor oppfører den seg naturlig. Synes kansje du kunne kommet enda nærmere på gnuen, enten ved zoom eller cropping (beskjæring). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå