..... Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 argh... skulle ikke møtt på jobb i dag! Jeg fikk i dag levert inn trådløs router av typen Draytek Vigor2500we som gir meg seriøs hodebry. Eieren hadde mista passordet og jeg er en newbie når det kommer til slike routere... Hva kan jeg gjøre? Hvordan begynner jeg? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 De fleste routere har vel en resetknapp (evt lite hull der du kan stikke inn en penn eller liknende). Da resettes alt, og du kan legge inn nytt passord. Lenke til kommentar
..... Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Resettingen hjalp ikke så særlig når nettpw ikke ble sletta. Har kommet meg innpå routern nå da så skal nå alltis få det til! Det er noe som ikke er helt i vater her... Hver gang jeg skifter passord å skriver inn Admin passordet igjen så kobler routern fra å jeg får ikke kontakt med den i 5 - 10 sekunder å når jeg endelig får det så er ingenting endra! Vil en firmware update fixe dette? noen som har peil? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Se om du finner noe "Factory settings" eller lignende. Der skal du få tilbakestilt alt. Lenke til kommentar
..... Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Skjer det samme når jeg prøver det! Altså... jeg gikk inn på Wireless LAN setup å prøver å skifte WEP key, eller hva enn det var som stod der, da klikker den! Når jeg prøver å resette til default settings så klikker den! Når jeg prøvde firmware updaten så klikka den. Jeg prøvde å skifta admin passord på den bare for å teste om det funka, men den klikka fanken i meg da også! Den klikka hver eneste gang jeg prøvde å endre noe. Men ekke så farlig lenger... jeg kasta den i veggen å hoppa på den... Handler inn en D-link eller no i stede. Var egentlig planen, men tenkte jeg skulle prøve å fixe denna først, men gidder ikke mer... takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå