TOPAKK Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Når jeg i går skulle skru på PCen startet alt opp, men ingenting vistes på skjermen. Jeg sjekket da MSI D-bracket som viste feilkode på prosessorinitialisering, maskinen fungerte fint sist jeg brukte den og ble skrudd av på riktig måte. Dette må være noe som har skjedd under transport hjem fra LAN i helgen, kan det hjelpe å ta prosessor ut og inn igjen? Eller ta alt fra hverandre og sette sammen igjen? Noen som har hatt samme problemet? Har MSI K8N Diamond og Opteron 175. Øvrige opplysninger gis på etterspørsel Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Booter den ikke, ville jeg prøvd og resette CMOS... Bare en idè... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har "samme maskin" (MB, CPU) som tok en "bråstopp" for ei uke siden - syndbukken eg fant var CPU-Fan. Vifta var nedjustert og gav ingen signal, D-Led gav beskjed med en rød diagonal strek om CPU problem hos meg og.. etter at vifta kom igang (gir beskjed til MB / Bios) har maskina fungert Lenke til kommentar
TOPAKK Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Glemte å nevne at jeg har resetta CMOS. HAG, takk for tipset, jeg så att alle andre vifter startet, men glemte å sjekke CPU-vifta, vet at det er en innebygget funksjon for dette for å hindre skade. Fikk akkurat samme feilsignal som deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 RAM en kan også være et alternativ. Har funket for meg å skifte RAM på PCer som ikke booter. Lenke til kommentar
TOPAKK Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Skal prøve med en og en RAMbrikke, men MSIs D-bracket har egen feilkode for RAMfeil så jeg tror ikke det er problemet. Har nå prøvd med flere vifter så det er ikke problemet. Skal demontere alt hvis det ikke er rammen, flere tips? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 D-bracket kan komme med "tvilsomme meldinger", i maskina mi "døde" et skjermkort første dagen - D-bracket fortalte at det var floppycontroller som hadde feil Etter og ha gått lei på bytte av floppy'er uten resultat, "fant" eg et PCI skjermkort (få PCI Express kort ute for ca. 2 år siden) inn med det og "nødstart" og bilde kom tilbake Tok dette med for og fortelle at feilkildene kan være mange - også "litt på sida" av beskjedene... lykke til med feilsøkinga, PSU leverer det den "skal"; "alle spenninger, i "alle" kontakter"? Lenke til kommentar
TOPAKK Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Har prøvd å starte uten skjermkort, fikk same feilmld da og, skal prøve å ta ut alle pci-kort og andre unødvendige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå