Gå til innhold

Hvor skal jeg stoppe?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Satt meg ned og klokka PCen min litt igår, så her kommer et spørsmål med klokking av skjermkort. Hvor langt kan jeg klokke et NX7950GT? Begynte på 550-700 og gått opp til 620-790. Bør jeg ta det mer med ro på Core, og hive på litt mer på memory? Når kommer jeg til å måtte øke volt? (tror jeg stopper da :p ). Og en siste ting, hvor stopper det? Er ikke noe tempforskjell på dette, kjøles dessuten passivt..

Håper på svar,

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturen sjekker du i nVidia Control Panel.

Du bestemmer selv om du skal klokke på momory eller core, eller begge!

Du bestemmer også selv hvor høy klokken skal være!

Vil du ha mer, klokker du mer. Vil du ikke, stopper du der!

Det er ikke et fasit svar på når du ikke klarer å klokke mer, fordi det varierer fra kort til kort, men det finnes ca. svar.

Vil du øke volten anbefaler jeg deg å se hva temp'en ligger på! Ikke øk volten om temp'en er høy, da kan du risikere hele kortet!

Lenke til kommentar

Skjermkortet stopper det og!? Du må jo teste klokken din før du bruker den! Sett den så høyt du vil, test, funker det bruker du den, funker det ikke setter du den litt ned. Sånn gjør du hele tiden. Når du har funnet en god klokk tester du skjermkortet i 3dmark for artifacts og om skjermkortet er stabilt!

Lenke til kommentar

nVidia Control Panel vil ikke la deg bruke instillingene hvis de er for høye, derfor kan han bare sette det så høyt han vil. Han kan jo uansett ikke bruke dem, hvis de er for høye, som sagt.

Jeg gadd ikke henvise til ATI Tool, siden jeg er lat :p og fordi jeg tror at 3DMark er et bedre artifact verktøy enn ATI Tool...

Lenke til kommentar

må nesten rette litt på deg der, tharshan, selv om man ikke får synelige artifacts i ATITool kan det hernde at man får synelige artifacts under mørke scener i spill... grunnen til dette er at med et helt svart bilde ser du bedre forvrengninger (som stort sett er relativt lyse eller helt hvite)

bruk heller nature testen i 3dMark 01... den er perfekt for det formålet ;)

Lenke til kommentar
må nesten rette litt på deg der, tharshan, selv om man ikke får synelige artifacts i ATITool kan det hernde at man får synelige artifacts under mørke scener i spill...  grunnen til dette er at med et helt svart bilde ser du bedre forvrengninger (som stort sett er relativt lyse eller helt hvite)

bruk heller nature testen i 3dMark 01... den er perfekt for det formålet ;)

7561373[/snapback]

Då lærte eg meg noko nytt idag :D

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...