Penrin Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Heisann. Satt meg ned og klokka PCen min litt igår, så her kommer et spørsmål med klokking av skjermkort. Hvor langt kan jeg klokke et NX7950GT? Begynte på 550-700 og gått opp til 620-790. Bør jeg ta det mer med ro på Core, og hive på litt mer på memory? Når kommer jeg til å måtte øke volt? (tror jeg stopper da ). Og en siste ting, hvor stopper det? Er ikke noe tempforskjell på dette, kjøles dessuten passivt.. Håper på svar, Mvh Stian Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Temperaturen sjekker du i nVidia Control Panel. Du bestemmer selv om du skal klokke på momory eller core, eller begge! Du bestemmer også selv hvor høy klokken skal være! Vil du ha mer, klokker du mer. Vil du ikke, stopper du der! Det er ikke et fasit svar på når du ikke klarer å klokke mer, fordi det varierer fra kort til kort, men det finnes ca. svar. Vil du øke volten anbefaler jeg deg å se hva temp'en ligger på! Ikke øk volten om temp'en er høy, da kan du risikere hele kortet! Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Så hvis ikke tempen blir altfor høy, så kan jeg klokke det til 800-1200 på en måte? Bare sånn at prosessoren, den sier stopp ett sted, men det er altså ikke sånn med skjermkort? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Skjermkortet stopper det og!? Du må jo teste klokken din før du bruker den! Sett den så høyt du vil, test, funker det bruker du den, funker det ikke setter du den litt ned. Sånn gjør du hele tiden. Når du har funnet en god klokk tester du skjermkortet i 3dmark for artifacts og om skjermkortet er stabilt! Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Ok, takk for tipset! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Vil berre klage litt intern! Han må prøve seg fram litt og litt, ikkje klokke så høgt han vil med ein gong og teste det! Og eg ville brukt ATI tool for scane etter artifacts. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 nVidia Control Panel vil ikke la deg bruke instillingene hvis de er for høye, derfor kan han bare sette det så høyt han vil. Han kan jo uansett ikke bruke dem, hvis de er for høye, som sagt. Jeg gadd ikke henvise til ATI Tool, siden jeg er lat og fordi jeg tror at 3DMark er et bedre artifact verktøy enn ATI Tool... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ja, 3dmark kan ein bruke til å scane for artifacts, men ATI tool stressa kortet fult og viss du ikje får artifacts i ATI tool, så får du det ikkje under speling heller, det er nesten garantert! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 må nesten rette litt på deg der, tharshan, selv om man ikke får synelige artifacts i ATITool kan det hernde at man får synelige artifacts under mørke scener i spill... grunnen til dette er at med et helt svart bilde ser du bedre forvrengninger (som stort sett er relativt lyse eller helt hvite) bruk heller nature testen i 3dMark 01... den er perfekt for det formålet Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) må nesten rette litt på deg der, tharshan, selv om man ikke får synelige artifacts i ATITool kan det hernde at man får synelige artifacts under mørke scener i spill... grunnen til dette er at med et helt svart bilde ser du bedre forvrengninger (som stort sett er relativt lyse eller helt hvite)bruk heller nature testen i 3dMark 01... den er perfekt for det formålet 7561373[/snapback] Då lærte eg meg noko nytt idag Endret 23. desember 2006 av tharshan Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) hehe... sorry å pirke ass men man kan vel si at jeg er over gjennomsnittet perfeksjonist, bade på godt og vondt Endret 25. desember 2006 av Hagr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå