Schnickaschnicka Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Heisann, pcen min har klikka. Har 2 partisjoner derav c og d. PÅ lokal disk D er alle mine dokumenter. Er det mulig å formatere pcen ved at jeg kun formaterer Lokal Disk C og bevarer D? og isåfall hvordan går jeg frem for å gjøre dette Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 hei, hvis du setter inn en vanlig windows cd vil du kun berøre en disk(dersom du velger dette). Men det er ikke mulig å formatere uten å slette, da dette blir som å bade uten vann;) Musa Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 vil slette alt som er på disk C, men bevare filene på Disk D. Hvordan velger jeg å kun berøre en disk når jeg putter inn windows cden? Lenke til kommentar
Jonne Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Men det er ikke mulig å formatere uten å slette, da dette blir som å bade uten vann;) 7533241[/snapback] er ikke enig i dette! Jeg kjører dette oppsette på alle min datamaskiner. 1 fysisk hd delt inn i 2 partisjoner, C & D. Alle mine dok styres i retning D, mens windows og office ligger på C. Bruker 1 gang i året å formatere C. det er bare å skrive format C: så blir C delen formattert. fdisk er noe helt annet Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 bare skrive format c: ? hva med å installere xp da? Kunne noen forklare grundig hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Når du booter fra Windows CDn din, vil du få valg om hvor du vil installere Windows. Her velger du bare C:, og velger "Formater med NTFS (Hurtigformater)". Da vil D: være urørt. Du får ikke ødelagt D partisjonen såfremt du ikke velger D: og trykker formater, istedet for C: Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er fult mulig å formatere C: uten at du mister noe på D: -dette har jeg fjort i en årrekke. Det du kan gjøre er bare å sette i en XP-plate, å på partisjoneringsbiten så velger du å slette C: -partisjonen, så velger du å installere XP på nytt på den nye partisjonen. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Det du har gjort er genialt. Du kan installere hva som helst på C: Fønster, LINUX, you name it uten at du mister D: Det er ingen vits i å slette den partisjonen som du kaller C: Men det er kanskje lurt å formattere den partisjonen på nytt. Poenget er at du IKKE formatterer den partisjonen du har dataene dine på. Legg merke til følgende: Man formatterer ikke PCn, man formatterer ikke disken, man formatterer partisjoner. Dersom du formatterer en partisjon mister du de gamle dataene. Dersom du sletter eller forandrer en partisjon mister du normalt de gamle dataene. Det er VELDIG lurt å ha dataene på egen partisjon; utrolig merkelig at fønster-kameratene ikke har skjønt det. *NIX-kameratene skjønte det allerede i 1972! Endret 19. desember 2006 av nilsjohanole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå