geokri Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 hva er egentlig den bro funksjonen?? Er det sånn at man kan bruke aksesspunktet til å forlenge rekkevidden på et nettverk?? Altså jeg har en trådløs router i vinduskarmen, da får baboen det akkurat inn, men er litt upraktisk å sitte med pcen klistra oppi vinduet, derfor trenger jeg noe som kan sende signalene vidre fra vinduskarme hannes og runt i hans hus?? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 da kan du sette opp to aksess punkt, ett hos deg, og ett hos naboen... og bruke den innebygde bor-funksjonen... Lenke til kommentar
mascot Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Eventuellt sette opp eksterne antenner. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 te jeg skulle slippe å begynne med antenner, da de koster egentlig ganske mye, så må man ha kabel gjennom veggen osv. Jeg har en DWL-614+ router med trådløs, vi har begge DWL-650+ pcmcia kort, kan man bare sette opp en f.eks DWL-AP900+ og bare koble dette til strøm og så få det til å sende singnalene vidre?? Kan man evnt. koble den stasjonære maskinen hannes til DWL-AP900+ punktet?? Og de som ikke er sikker kan bare la vært og svare ! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 En bro fungerer slik: Du kan koble to nettverk sammen og kun pakker som skal til en maskin på andre siden av nettverket vil bli sendt videre av broen. For å svare på spørsmålet ditt; ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå