Gå til innhold

Trenger litt hjelp her guys!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Panasonic Gs- 280 fra elkjøp, og kameraet er fantastisk bra, men jeg er ikke fornøyd så jeg vil levere det inn igjen imorgen, da jeg har 30 dagers bytterett.

Er det noen som kjenner noen eller kan anbefale meg et semi/pro kamera i 12-14000 klassen. Jeg vil lage film oga da helst litt seriøs filming. Kameraet må kunne være i mørke omgivelser og samtidig gi et bra bilde.

Har siklet litt på Sony sin Pd-150 men den blir for dyr igjen...

Håper virkleig noen av dere kan hjelpe meg her..har ett ferdig manus i slutten av januar tenker jeg og da må jeg ha ett semi/pro kamera..

Plz guys help me out!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjøpt meg en Panasonic Gs- 280 fra elkjøp, og kameraet er fantastisk bra, men jeg er ikke fornøyd så jeg vil levere det inn igjen imorgen, da jeg har 30 dagers bytterett.

Hmm, er det bare jeg som stusser litt på at du synes det er fantastisk bra, men at fantastisk bra tydeligvis ikke er bra nok? :hmm:

Dessuten bør du vel forandre overskriften hvis du vil holde tråden oppe.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Lurer litt på kvifor du kjøpte GS280 når du tydelegvis treng noko betre... Det er ikkje mange kamera i den prisklassen heller. Litt over er SD-kameraet Canon DM-XM2, litt under er HDV-kameraa Sony HDR-HC3 og SR1 og Canon HV10. Litt under desse igjen er Panasonic NV-GS500. Av dei er det vel eigentleg berre XM2 som kan kallast semipro.

Lenke til kommentar

Du kan framleis endre emnetittelen...

Om du skulle vere interessert i ein del ulike meiningar om DV vs. HDV, søk etter GS500 i forumet. Søking etter ord med tre teikn er ikkje mogeleg, og dei mange av diskusjonane om emnet involverer GS500, ettersom ein del vurderer anten det eller HC3 frå Sony, som er HDV. Kan tenkje meg at eit søk på Google etter HDV vs. DV vil gje nokre relevante treff òg.

XM2 er forøvrig ein ca. 4 år gammal modell trur eg. Med eit adapter får du XLR-kontaktar for mikrofonar, om det er interessant. Apropos mikrofonar, so gløymde eg å nemne at HC3 og HV10 ikkje har mikrofoninngang, medan GS500 og SR1 har det. Det som kan vere ei ulempe med SR1 er at det er eit harddisk-kamera, som bruker AVCHD til å komprimere videoen. Er usikker på kor lett det vert å redigere dei opptaka, og du er avhengig av harddisk som backup, i motsetnad til DV/HDV-kamera, der du kan ta vare på kassettane.

Om maks budsjett er 12-14000 kan det kanskje vere ein god ide å ikkje bruke alt på kamera, men kjøpe ein god mikrofon og kanskje noko lysutstyr i tillegg, om du ikkje har det frå før. Lyd og lys er viktig for å lage gode filmar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...