Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på irc med nytt modem!

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde for en stund en lignende post som dette oppe, uten at det hjalp meg noe særlig. For en rimelig god stund siden, så skiftet jeg router/modem her hjemme. Rett etter utskiftningen, så fungerte alt veldig bra, og jeg merket inn forskjellige fra den tidligere routeren. Alt jeg benyttet Internett til virket. Noen uker etter, uten at jeg gjorde noen forandringer i oppsett eller noen ting, så "får jeg ikke lov" til å gå på IRC.

Når jeg kobler meg til, så connecter den, jeg får opp MOTD og alt sånt. Men når jeg skal joine en kanal, så virker det bare som om nettet er under en ekstrem lag. 2-3 minutter etterpå blir jeg disconnectet. Dette er ekstemt irriterende, og jeg har absolutt ingen aning om hva som kan være feil.

Har vært i kontakt med ISP, og de skjønte heller ingenting. Tilsvarende ny router er også anskaffet, men problemet vedvarer. Grunnen til at jeg ikke går tilbake til den routeren som fungerte, er at denne har innebygget WLAN. Alt i alt er det en god router, men det er så EKSTREMT IRRITERENDE at jeg ikke kommer meg på IRC.

Har testet alle maskinene som er tilkoblet på andre nettverk, og der fungerer IRC utmerket.

Routeren er en THOMSON digital|BROADBAND Model TCW710. Lenke.

Maskinene i nettverket kjører Windows XP Professional. IRC-klienten er mIRC.

Noen som har noe å skyte inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det lønner seg å sette fast IP på PC når du skal bruke portforwarding.

Dette gjør du ved å finne lokalt nettverk, egenskaper, TCP/IP og sette f.eks:

192.168.0.2 (IP)

255.255.255.0

192.168.0.1 (G.W.)

192.168.0.1 (DNS)

Forwarding av porter finner du her:

http://www.portforward.com/english/routers...0/mIRC_Chat.htm

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Trenger ikke fast IP på maskinen hvis du har mulighet til å sette fast i DHCP på routeren vha. MAC-adresse (de fleste halvveis oppegående routere støtter dette).

Uansett, port forwarding for å koble til IRC er ikke nødvendig. Årsaken til problemet er jeg litt usikker på, men jeg ville ha sjekket om uPNP er aktivert i routeren. Det liker vi ikke. Sjekk også om det kjører en lokal brannmur på PC'n som kan lage krøll (Norton Internet Security = nei).

Lenke til kommentar

Jeg kommer meg fint inn på andre nettverk. Bare ikke nettverket mitt med denne routeren. Så det er med andre ord ikke noe software på pcen.

Portforward funka ikke. Heller ikke porttrigger greine, selv om jeg ikke vet hva det er. Ser ut som upnp ikke var enabla. Legger ved noen bilder så dere kan se litt av innstillingene

post-84582-1166551650_thumb.jpg

post-84582-1166551659_thumb.jpg

post-84582-1166551664_thumb.jpg

Endret av astradoz
Lenke til kommentar

Hei!

Virker som at det er TCP og UDP timeoutene som står for lavt, siden du blir disconnecta. Har du forsøkt en annen IRC-server, om dette finnes på det nettverket du kobler til?

Det går kanskje an å stille inn på antall sekunder en forbindelse skal holdes oppe før den brytes i routeren, men det varierer fra router til router.

Lykke til!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...