Cilleron Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har et Asus P5GDC Pro kort med et C-media integrert lydkort. Jeg reinstallerte Windows XP (tidligere hadde jeg x64, nå installerer jeg x86) og la inn drivere, men driveren til lydkortet påsto at lydkortet var frakoblet. Fra enhetsbehandling har jeg en "PCI Device" som jeg ikke finner drivere som passer til. Jeg har lagt inn Windows på nytt en gang til, uten forbedring. Å gå tilbake til x64 gjør jeg ikke... Hva kan forårsake problemet mitt? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det som KAN forårsake slike meldinger er f.eks. feil driver.... Lenke til kommentar
ASUSNO Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Sjekk at du har installert chipset-driver først. Om du ikke har gjort det, KAN man få problemet at lydkortet ikke oppdages. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det som KAN forårsake slike meldinger er f.eks. feil driver.... 7533347[/snapback] Drvieren på driver-cd'n som fulgte med hovedkortet virker ikke, driver fra asus.com til mitt hovedkort virker ikke, windows finner ikke driver ved søk på nett... Sjekk at du har installert chipset-driver først. Om du ikke har gjort det, KAN man få problemet at lydkortet ikke oppdages. 7533434[/snapback] Jeg har lagt til drivere til chipsettet, uten at det hjelper... Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Nå har jeg installert Win XP x64 igjen, og det er like ille... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er du HELT sikker på at den ukjente PCI-devicen er lydkortet og ikke noe annet? Prøv å disable lydkortet og dets tillegg i BIOS, og se om unknown PCI-device fremdeles vises i Windows. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Det har jeg også prøvd, uten hell... Jeg har nå både Windows XP x64 og x86 inne på hver sin partisjon. I x64 har jeg nå lyd, etter å ha fått drivere via Windows Update. I x86 får jeg ikke lyd over hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå