Gå til innhold

Ny disk i Dell Dimension E520

nAD

Anbefalte innlegg

Jeg tipset min kompis om at han kunne kjøpe seg en "Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA", og legge til i sin Dell Dimension E520. Jeg har ikke fått sett på pc'en har bare lekt kundeservice over telefonen. Først fikk jeg han til å koble til hdd'en til sata port 4 oversikt over hk for sata2 og 3 finnes ikke.

Han "slo på" harddisken, og den dukka opp. Joda dette var jo enkelt tenkte jeg. Men pc'en finner ikke harddisken under disk behandling, eller under min datamaskin. Så fikk jeg han til å bytte DVD til port 4 og sette den nye hdd'en på port 1. Han finner hdd'en i bios igjen. Men ingenting i windows, så sa han noe om raid "feil" under oppstart. Så er det bare to valg under SATA operation, og den stod på "RAID On" så fikk jeg han til å sette den på auto, og han fikk feilmelding og kom seg ikke inn i windows.

Så er det noen det ute med erfaring med å legge til en harddisk til en dell, trodde det skulle gå uten noe som helst problemer, men den gang ei. Jeg skal se på selve pc'en snart. Så trenger litt hjelp?

Er det noe raid software som er installert som ikke jeg vet om eller..?

(beklager for leifer og dårlig forklaring)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...