danjohan Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har en Hp psc 1317.. Når jeg printer ut bilder kommer det rosa eller grønne striper over bildet.. hva er feil? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har en Hp psc 1317.. Når jeg printer ut bilder kommer det rosa eller grønne striper over bildet.. hva er feil? 7532001[/snapback] Har den stått lenge uten å bli brukt? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvis den har stått lenge, kan den skrive ut med striper...og ofte grønne og rosa... Tyder mest på en kalibreringsfeil på blekkpatronen! Printeren har nok en selvrens- og kalibreringsfunksjon! Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvis den har stått lenge, kan den skrive ut med striper...og ofte grønne og rosa...Tyder mest på en kalibreringsfeil på blekkpatronen! Printeren har nok en selvrens- og kalibreringsfunksjon! 7534415[/snapback] I verste tilfelle, så må du skifte blekkpatroner. På HP sine printera, så er det innebygd skriverhode i blekkpatronene. Så har du noko igjenn for å betale litt meir for blekkpatronene dine, enn kva folk med canon må ut med Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har en Hp psc 1317.. Når jeg printer ut bilder kommer det rosa eller grønne striper over bildet.. hva er feil? 7532001[/snapback] Stor fare for at noen dyser i patronen har tørket igjenn. Da blir det som å helle lim i ett sugerør slik at røret blir tett og deretter prøve å suge eller blåse igjennom sugerøret. Noen maskiner har dyser i maskin og løse patroner, om du har en slik maskin så vil nok ikke dette tipset under fungere. Fungerer kun om patron og dysehoder er i en og samme boks. Noen patroner har ofte ett lite hull på toppen som kan av og til hjelpe på slike problemer. Ta da tørkepapir (flere lag) som du holder under patronen slik at evt blekkdråper treffer tørkepapiret. Sett munnen til toppen av patronen og blås ut som om man skal blåse opp en ballong som er tung å blåse opp. Dette vil medføre at man lager trykk inne i patronen og litt blekk presses ut på undersiden. Trøk forsiktig av det blekket på undersiden og prøv å skriv ut på nytt. Noen maskiner har en selvrens funksjon som også kan prøves. Som regel så utfører den noe lignende som det som jeg skrev over. Bare at man slipper å gjøre det selv. Om dette ikke hjelper så kan du ta litt rødsprit eller Jif vindusrens eller lignende og ta litt på en tørkefille/tørkepapir. Sett dysene inntill den våte flekken og la den stå der i ett par minutter, gjerne hold og press litt på det. Vanlig vann kan også gå, men løser ikke opp blekk like bra. Etter å ha løst opp vask med vanlig vann på en klut/papir. Om ingen av overnevnte tips fungerer så er nok dysene potte tette og da er løsningen å kjøpe nye patroner. Jeg vil av anbefale at man av prevantive årsaker skriver ut noe minst en gang i uka, om det så er noen få linjer tekst i Word + ett bitte lite farge. Den kostnaden for en slik utskrift en gang i uka eller minst hver 14 dag er ofte MYE lavere enn å kjøpe helt nye patroner. Tenk om man f.eks kjøper nye patroner idag, setter dem inn og skriver ut ett lite bilde. Patronene har fortsatt 95% blekk igjen. Så står maskin i 6 uker og så skal man skrive ut på nytt og voila er tette dyser der igjen. Da må man på nytt kjøpe patroner til 500-900kr istedenfor å skrive ut en side med kost 1-5kr(ink papir) i uka f.eks. Enkelt regnestykke om hva som lønner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå