Gå til innhold

3 forskjellige bilder, kritikk?

Bamse_

Anbefalte innlegg

Har nå drevet med foto en ganske god stund, men faktisk aldri lagt merke til at det er ett fotokritikk forum her :blush: '

Så ville blitt veldig glad for all mulig kritikk jeg kan få på disse tre bildene :)

Første ut er ett bilde tatt midt på natta med lang lukkertid (30 sek) mens skyene var i rask bevegelse :)

Old_house_by_Bamsen.jpg

Dette er ett bilde tatt fra den kinesiske mur (som de fleste sikkert ser). Gjort om til svarthvitt i photoshop osv osv.

The_great_wall_of_china_II_by_Bamsen.jpg

Det siste er ett portrettfoto tatt i studio. Modellen er en veldig god venninde av meg :)

Mary_by_Bamsen.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, du er ikke den første som nevner den knappen! Og jeg kan egentlig si meg litt enig i at den er litt skinnende og plagsom.

Og angående sepiafilteret så tror jeg nok det ville blitt ganske pent da og, men jeg valgte B/W for å framheve kontrastene mellom den mørke naturen og den lyse "slangen" som snirkler seg igjenom terrenget.

Lenke til kommentar

Kjempe tøffe bilder :)

Må si meg ening i at det forstyrrer litt med di utbrente og lyse områdene i bilde 1. Men blir vanskelig å rette på det når en skal ha med skyene om natten. (isåfall PS)

Bildet av den Kin. Mur var kjempe tøft, liker måten landskapet kommer fram på. Personelig ville jeg brukt Brightness/Kontrast og Levels og gjort toppene øverst i bildet litt tydeligere, passa ikke at di fada ut når resten var så kontrast fylt med mørke farger.

Har ikke jobba no særlog emd portretter så kan ikke utale meg så serlig. Lysettonga er etter hva jeg kan se veldig bra satt opp, med myke skygger. Men venninna di var søt, og rødfargen i håret gjør mye for min del :p

Har du en konto på foto.no eller hjemmeside? Ser ut som du har masse å by på etter min smak. :)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Jeg er ikke en profesjonell fotograf så du får ta min bildekritikk med en klype salt...

Jeg synes det første bildet ble utrolig fint. Og jeg personlig bryr meg ikke så mye om de lysene og bildet har blitt velig fint med den skjeve horisonten.

Den kinesiske muren var også fin men som det blir nevnt her så er kanskje noen av fjelltoppene i bakgrunnen utbrent...

Portrett bildet: Teknisk sett så ville jeg kanskje hatt mer dybde skarphet sånn at begge øyer hadde vært skarpe. Uttrykket til modellen er veldig alvorlig så jeg ville enten brukt mindre lys for å få mindre utbrent kinn på høyre side (venstre siden på bildet) og mer skygge på motsatt side noe som hadde ført til en mer dyster stemning og hadde vært mer i samsvar med det alvorlige uttrykket, eller... Jeg personlig ville bedt modellen å smile (med lukket munn) lite grann og hatt av seg den svære jakka og heller hatt på noe annet (kanskje ikke noe i det hele tatt) sånn at skuldrene/hud ble synlig og dermed blir tonen mer intimt…!

Bra jobbet stå på.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Bilde 1:

- Flott dette som nevnt ødelgger de utbrente lampene en del, men bortsett fra det, bare flott.

Bilde 2:

- Synes kanskje du har dratt kontrasten litt i overkant her, det jeg mener er at de lyse og mørke partiene blir så brå forskjell på, men ellers et flott motiv og fint utsnitt.

Bilde 3: Synes øynene på modellen blir for mørk. Skulle gjerne sett noe struktur eller mønster, knappen er allerede nevnt, men dropp jakka neste gang. Prøv å hold deg til enkle klær, det er modellen som skal se bra/kul ut ikke klærne. ;) Men ellers er dette bare toppers..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...