Haddon Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hej Jag är nybörjare på digital speilreflex och skall nu köpa min första. Har hela mitt sett med äldre Nikorr optik kvar och lurer på om det går an att bruke dessa till en Nikon digitalkamera. Det är fantastiskt fin optik (obs. ej autofokus). Är det någon av Nikons digitala kameror som klarar att ta dessa? Sjävklart blir fokus helt manuell men hur fungerar i så fall exponeringsmätaren med dessa? tacksam för råd också avseende kameraval Nikon. Är D200 värt mellanskillnaden mot D80 för icke professionellt bruk? Hej hej Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei. Jeg har med hell benyttet gammel nikor optikk fra 70 tallet på en D70s jeg kjøpte i sommer. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har en D80 og bruker en god del eldre optikk (se signatur), har hverken metering eller AF med de, men de objektivene tar knallbilder for det. Nikon D200 er selvfølgelig å anbefale hvis du vil ha metering med eldre objektiver, men den koster også en del mer. Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå