andreas76 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Prøver å klokke opp kortet mitt, men får bare til ca 310 MHz på GPU, og så skjer det noe merkelig med minne frekvensen... Når jeg går opp fra 620 til 650 får jeg mindre score i 3D Mark (ca 10770 til 10620). Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Satt ganske mye kjøling på også, så jeg kan ikke tro at det er kjølingen det er noe i veien med. Har forresten ikke noen PCI/AGP FSB lock, så er det noen som vet hva dette kortet er godt for? _________________ ASUS A7V333 2 x MAXTOR D740 60GB in Raid 0 AMD XP 1800+ @1,7GHz GAINWARD GF 4 TI4400 ULTRA/700XP GS @310 / 600 og noe 512MB 2700 TwinMOS PLEXTOR 40/12/40 [ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-11-21 12:04 ] Lenke til kommentar
Dings Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Når det gjelder klokking av skjermkort kommer man til et punkt hvor kortet ikke vil mer og 3Dmars poengsummen går ned. Dette avhenger fra kort til kort. Klokk så langt opp til denne grensen som muligt, men ikke over.. :wink: Lykke til! Mvh. Dings. PS: nå kjenner ikke jeg kortet ditt så godt, emn det var ikke mye til klokkevenlig i hvert fall.. :sad: Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Nå har ikke jeg moddet kjølingen på GPUen enda, men jeg satt en Enermax vifte rett på kortet og satt med åpent vindu for å få det kaldest mulig (og det var jo kaldt ja)... Dette er jo et Golden Sample kort, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal gå, minne brikkene skal jo være gode da. Det kan ikke ha en sammenheng med at jeg har overklokket FSBen samtidig da. Er det noen som har prøvd noen kjølere på Ti kortene og har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 13:06, skrev Dings:Når det gjelder klokking av skjermkort kommer man til et punkt hvor kortet ikke vil mer og 3Dmars poengsummen går ned. Dette avhenger fra kort til kort. Klokk så langt opp til denne grensen som muligt, men ikke over.. :wink:Lykke til!Mvh.Dings.PS: nå kjenner ikke jeg kortet ditt så godt, emn det var ikke mye til klokkevenlig i hvert fall.. :sad: Bra svart Dings, aka TOR Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Helt alvorlig, er det ingen som har noen erfaringer med dette kortet? Tenkte jeg skulle sette på en TT GForce 4 kjøler på GPUen, men finner ingen tester på denne. Noen som har testet denne? Kunne i hvert fall fått opp GPU hastigheten da, og det teller jo en del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå