stian123 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei! Vi har en trådløs router hjemme, men jeg bruker ledning. Det gjør også de andre maskinene i huset. Alle får logget på nettverket, utenom jeg. Det står at det blir begrenset eller ingen tilkobling. Tror det er når jeg henter nettverksidentitet at det klikker. Hadde nettverk for noen dager siden, så stoppa det plutselig. Hva skjer? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kjør run -> cmd -> ipconfig/renew evt. restart routeren din. Sjekk om det fungerer etter det. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det funka ikke. Står noe om at det ikke går an å endre DHCP-adresse Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) En reset av routeren vil kanskje fikse problemet. Du tar en penn og stikker inn i det lille hullet bak på routeren og holder den inn i ca 10 sek (lampene blinker). Husk å sett på kryptering på det trådløse nettverket etterpå. Hvis dette ikke funker, kan du sjekke om du har dynamisk ipadresse aktivert på PC. (du finner det under lokalt nettverk, TCP/IP) Endret 19. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 tok reset akkurat. Og ja, har dynamisk IP. skjønner ikke hva som er feil her. Jeg finner trådløst nettverk også. Og kobler på, men får ikke internett Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei!Vi har en trådløs router hjemme, men jeg bruker ledning. 7531284[/snapback] Sjekk om kabelen sitter skikkelig i (både i PCen din og på router). Forsøk en annen kabel. Høyreklikk på nettverksikonet i taskbaren og velg "Reparer". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Prøv winsockfix på PCn din. Lenke til kommentar
nicowiz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) begrenset eller ingen tilkobling tyder veldig på kabel feil, prøv å bytt kabelen. Sjekk hva ip du får. Se om du får link på nettverkskortet ditt / ruteren din. >Står noe om at det ikke går an å endre DHCP-adresse Dette tyder på 2 ting, enten har du ingen tilgjengelige nettverkskort (dvs alle er disconnectet) eller har du statisk ip. Endret 20. desember 2006 av nicowiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå