Gå til innhold

Feilinformerer Telenor kunder?Telenor rydder opp!


Anbefalte innlegg

Du kan jo ta ut en forliksklage. Tror den koster rundt 1000,-

Ikke all verden dersom det handler om prinsipper  :)

7550077[/snapback]

 

Joda,men skal det virkelig være nødvendig for å få det en krav/rettigheter på :hmm:

 

Edit: Mottok nå en mail med reklame/tilbud på tlf abb fra en annen levrandør, noen som har lest her muligens :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor er vel nødt til å ha opptak av alle slike telefonsamtaler, om jeg ikke husker feil...? Det må vel være mulig å få tilsendt denne. Og da bør du vel ha en rimelig sterk sak...

7550347[/snapback]

 

Vet ikke hva de har,men om de ikke er intrisert i å rydde opp så "har" de vel neppe opptak heller :whistle:

For meg virker det iallefall som det er totalt uinntresangt for Telenor å rydde opp, da det eneste man mottar er deres std mail om at de ikke kan gjøre noe, gid de var like handlingslammet når de skulle sende ut faktura .

 

Nei her får en bare revurdere sine abb hos dem, i tillegg kommer det fiber her i Mai da får en vel flytte internettlinjen også .

 

Det værste synest jeg imidlertid er Telenors demonstrasjon av makt og ikke minst arroganse, dette fordi det er umulig å ringe dem å få snakke med noen utenom KS og de kan ikke sette deg vidre i hirarkiet og beklager samtidig det som har skjedd,men kan ikke hjelpe, skal du klage skriftlig så får du bare samme beskjeden.

Altså har Telenor valgt å utelukke sine kunder fra en mulighet for å få høre hva de annsvarlige mener og direkte avviser enhver form for kritikk,for det er i realiteten det som skjer.

Deres system er bygget opp slik at enhver som har noe å klage på enten gir opp eller har et pågangsmot uten like,for det virker slik at Telenor kunn bøyer seg om de blir dømt rettslig eller om feks TV2 hjelper deg eller Nrk`s FBI drar dem frem i media. Dette er mildt sagt skremmende,for er det slik en forbruker skal kunne nå gjennom?? Nei selvsagt ikke

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hmm, kjenner en som har fått dekka 3 mobiler etter fisketurer. Men vet ikke om han har telenor eller netcom. Syntes det var rart du ikke fikk dekka mobilen din, forsikkringa skal jo dekke allt. Men vilkåra har vel kanskje blitt endra etter mye svindel :hmm:

Lenke til kommentar
Håper dere koser dere og at samvittigheten er på topp.

7569404[/snapback]

Et selskap har dessverre ikke samvittighet, ihvertfall ikke mer enn jeg har ovenfor fiskene i sennepsilden jeg spiste til julefrokost. En metafor som forøvrig går i tråd med Telenors kundesyn. :!:

 

Eneste som hjelper er at nordmen slutter å være så late og dumme at de finner seg i det - gang på gang. Ellers hadde Telenor vært konkurs nå.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

1. Send en klage til forbrukerombudet/rådet da dette er meget tvilsom salgsaktivitet når de kan informere som de vil og lage bindende avtaler på telefon, uten at du skal signere en kontrakt og kunne lese vilkårene.

 

2. Gi beskjed til klageinnstansen at de må da selv vite at du ikke kan lese betingelser når Telenor praktiserer telefonsalg av den type.

 

3. Be de om å sjekke opptak av din samtale siden jeg tviler på at de kan ha lov til å drive slik salgsaktivitet uten noen form for "dokumentasjon" av hva som skjer muntlig.

 

4. Gjør FBI(forbrukerinspektørene NRK) oppmerksom på hvordan Telenor praktiserer. Gjør det samme med "TV2 hjelper deg". Ring gjerne aviser også og spør om de kan "hjelpe den lille mann mot giganten".

 

 

Vis Telenor at du som forbruker ikke lar deg tråkke på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk en mail fra Telenor i dag, der de er villige til å tilbakebetale kr 300 for forsikringen, men ny telefon eller tilbakebetaling av bindingen av abb var det ikke snakk om. 300 kr blir da en mager trøst all den tid en betaler binding for 1 år og i tillegg måtte kjøpe ny telefon for full pris + det en betalte for den med binding . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg tror dessverre ikke at Telenor er det eneste selskapet som praktiserer dette, uten at jeg har eksempler fra andre selskap.

 

Dette må vel heller stå som en advarsel til andre om at en bør sørge for å ha gode forsikringer "privat" og heller takke nei til slike tilbud som følger med et produkt, eks. kjøpsforsikring som elkjøp og andre vil prøve å prakke på deg ved kjøp av et eller annet produkt.

 

Kjipt at du måtte oppleve dette Snekker'n. Det eneste du kan gjøre er å bytte leverandør av tjenester, dette funker, for da kommer Telenor til å ta kontakt med deg for å spørre om hvorfor... Da er det bare å øse ut frustrasjon. Det har jeg gjort, og jeg syns nesten synd på han som ringte som fikk høre skyllebøtta.

Lenke til kommentar

Stå på!

 

Slik arroganse gjorde at jeg flyttet ALT jeg hadde av abb til Telenor over til konkurrenter. Nå har jeg MINDRE problemer og IKKE MINST.....jeg betaler MINDRE for MER!

 

Never fasttelefon, bredbånd eller mobilabb. hos Telenor for meg igjen ever!

Lenke til kommentar

Man får vel vurdere alle 4 mob abb som jeg har hos Telenor ja.

Med at Telenor tilbyr en refusjon på 300 kr innrømmer de jo feilinfo og da synest jeg de enten burde tilby å tilbakebetale bindingstiden for abbo dette gjaldt eller tilby en ny telefon,en telefon koster tross alt dem ikke mange kroner,for meg som vanlig kunde koster den rundt 3-4000 kr :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, vil bare føre på min sak.

 

Fikk samme avtalen med netcom, ei forsikring til 25/mnd som dekte alt. Selgeren sto faktisk og sa at om jeg ville ha ny mobil så kunne jeg bare slenge den i ei bøtte vann, så ville jeg få ny.

 

Tre måneders normal bruk etter var k750'n (som mange andre) rimelig sliten, og en kveld takka den for seg. Sendte den inn og fylte ut skademelding på nettsidene deres. En ukes tid etter får jeg beskjed om at forsirkingen ikke dekker vannskade, som er tilfellet med mobilen min. Etter ei ukes krangling der jeg får skylden for å ha tatt mobilen for mye fra innendørs til utendørs, blir saken stengt og jeg får valget mellom å få en ødelagt telefon i retur for 300kr, eller så kunne de makulere den gratis.

 

Koselig.

Lenke til kommentar

jeg sier bare 1 ting: TV2 hjelper deg! ring dem og informer om saken din(veldig sterk sak btw), få med deg dem, og ta telenor en skikkelig runde rett opp i toern! gi dem inn så hatten passer ;)

 

personlig er jeg dritlei telenor, og om det noen gang kommer en telenordude og ringer på døra her, skal jeg personlig flå den personen og henge han opp til tørk!

min sak:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jo ikkesant, vi bestilte adsl for ca 2 år siden. 1mbit. etter en stund kom det en gnom og installerte den(analog linje så trengte litt hjelp) greit nok. men så var det hastighet/stabilitet da.. greit nok, hastigheten var på ca +- 1mbit stort sett hele tia, men var det stabilt? IKKE FAEN! normal nettverks dag her hjemme var: uten nett minst 5 ganger om dagen i en time ca hver gang.. ringe seff og klaga til stjelehor, og kom nok en gang en montør og sjekka og målte linja både i hue og rævva.. ingenting feil, alt funka fett. han satte seg i bilen og dro, nettet datt ut igjen, fikk kasta oss i bilen og huka han tilbake, men neeei da funka det igjen.. han dro igjen, og det datt ut.. etter utallige telefoner til 05000 fikk vi tilslutt nytt adsl modem da, men YESS dette modemet klarte ikke engang å koble til adsl'n hjemme!(og ja det var korrekt instillt). så vi bytta tilbake til det gammle modemet. etter enda flere telefoner til 05000 ble vi "enige" om å sette ned hastigheten på linja til 700kbit for å teste om den ble noe stabilere. hastigheten ble satt ned, greit nok, kanskje 1 eller 2 av de "faste" nedetidene ble borte, close but no cigar.. etter 1 mnd's tid satte de opp igjen hastigheten for å teste 1mbit igjen, men funka ikke.. dårligere enn før faktisk. så satte de den ned til 700kbit igjen, men så ble nok ikke det dokumentert av den personen som gjorde det, så de satte den ned enda en gang! nå gikk linja på hele 400 kbit -_-.. et par kjappe telefon samtaler, og 700kbit igjen... tiden gikk og jeg ga faen i hele driten, så kom den tid da telenor skulle "doble" hastigheten til alle sine kunder. jaha jammen sa jeg smør! hastigheten gikk ikke opp til det dobbelte, men NED til 600kbit! så gikk den enda en stund, og telenor skulle øke hastigheten igjen, nok en gang gikk hastigheten ned til 550kbit, for så å stige SAKTE opp til 900, så ned til 700 så til 850kbit(current). nettet er fortsatt ikke stabilt, og hver gang jeg ringer og spør hvorfor i helvete nettet ikke funker stabilt, klager de på langt kabelstrekk(greit nok.. er faktisk 6,3km.) men så var det en ting til da: apropos kabelstrekk.. det står en sentral 250meter fra huset mitt, som jeg VET at det er adsl på! ene naboen er på den, og han har stabilt nett med riktig hastighet til alle døgnets tider.. men kan jeg kobles til den sentralen? åneidaaa! jeg har sendt 2 mailer til telenor og forklart saken at jeg vil settes på den sentralen rett nedenfor meg, men får bare et vagt svar om at jeg må ta kontakt med riktig folk(sier ikke hvem). jeg har ringt 05000 værtfall 10 ganger og spurt om dette. først kommer jeg til en kundebehandler som ikke vet noen ting om noen ting, men setter meg gjerne videre til en som vet mer. jeg blir satt videre til enda en tosk som vet akkurat like lite, og setter meg videre til neste idiot. sånn blir jeg sendt frem og tilbake en 4-5 ganger før jeg legger på, banner og slår i bordet og irriterer meg over alle de inkompetente toskene der som faen ikke vet en damn shit! jeg har snakka med mange andre som har adsl fra forskjellige selskaper(de har også langt kabelstrekk til huset), og de har fått boostet hastigheten sin fra selskapet pga. det lange kabelstrekket, jeg ringer telenor og spør om hvorfor de ikke driver med sånn boosting: booste hastigheter? o_0 nei det har vi aldri hørt om, da må du nok snakke med noen andre... det er min sak. håper på at det snart er noen andre adsl selskaper som tilbyr adsl hit så jeg kan bytte snart :(

 

lykke til Snekker'n :)

Lenke til kommentar

JimL, dette viser jo at selgerne lyver/feilinnformerer, hvem som var selger i ditt tilfelle vet jeg ikke men hos meg var det Telenor kundeservice og dermed mener jeg de får ta støyten og ikke jeg.

Hadde jeg imidlertid kjøpt den hos feks Elkjøp så var saken en annen da var det de som hadde feilinformert meg og jeg hadde fått tatt saken med dem.

Men som sagt her er det Telenor kundeservice som har feilinnformert og da mener jeg soleklart at de bør rydde opp .

Ser forøvrig at her er 11 gjester innom her nå,dette viser vel at flere enn de faste brukerne på forumet leser omtaler av/om teleoppratører :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
JimL, dette viser jo at selgerne lyver/feilinnformerer, hvem som var selger i ditt tilfelle vet jeg ikke men hos meg var det Telenor kundeservice og dermed mener jeg de får ta støyten og ikke jeg.

Hadde jeg imidlertid kjøpt den hos feks Elkjøp så var saken en annen da var det de som hadde feilinformert meg og jeg hadde fått tatt saken med dem.

Men som sagt her er det Telenor kundeservice som har feilinnformert og da mener jeg soleklart at de bør rydde opp .

Ser forøvrig at her er 11 gjester innom her nå,dette viser vel at flere enn de faste brukerne på forumet leser omtaler av/om teleoppratører  :hmm:

7585907[/snapback]

Jepp, selger i mitt tilfelle var en av to stk i en bod på City Nord i Bodø som gikk i netcom/coop collage-gensre i det minste. Søt var hun og.

 

De var ute i butikken der pga en avtale mellom coop/netcom som førte til at jeg fikk en billig k750 pluss rabatt på bruken linket opp mot coop-poeng osv osv.

 

Jeg gav opp, virket helt håpløst å nå fram, og forbrukerrådet / tv2 hjelper deg / osv hadde ikke noe spesielt å si om saken da jeg tok det opp med dem.

 

Men lykke til, håper du kommer noen vei med dette og at disse telefonforsikringene forsvinner. Syns det er tragisk at de har lov å holde på sånn.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Jeg gav opp, virket helt håpløst å nå fram, og forbrukerrådet / tv2 hjelper deg / osv hadde ikke noe spesielt å si om saken da jeg tok det opp med dem.

Forbrukerrådet burde klart se på en slik sak,at TV2 ikke var vidre inntrisert skjønner jeg utifra at dette er for "vanlige" svindelsaker og dermed noe de ikke klarer skape mye blest om, TV2 er kunn inntrisert i saker som kan skape større seertall ikke i å hjelpe offeret :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne tråden skulle jeg ha oppdatert for lengst,får bare beklage det :blush:

men rett skal være rett og da annser jeg det som min plikt å informere når det skjer noe.

Den 3dje Januar fikk jeg telefon fra Telenor,der de beklaget på det sterkeste feilinformasjonen som var gitt og saksbehandlingen.

jeg fikk da ny telefon fra dem + 3300 kr i gratis ringetid for tort og svie :)

Dette synest jeg er meget bra av Telenor og de fortjener således at en publiserer dette.

Tar gjerne imot kommentarer på dette også, griet å få høre hva en mener om positiv utvikling i en sak og ikke bare den negative biten :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at du har vært usannsynlig "heldig" i denne saken her. :hmm:

 

Jeg mener at dersom du tegner en forsikring, så har du et visst ansvar å sette deg inn i hva denne dekker og hva den ikke dekker. Selv om vedkommende på kundeservice i dette tilfellet uttalte at forsikringen skulle dekke "alt".

 

Mobilforsikringen til Telenor er en tilleggstjeneste til 25,- per måned. Det er egentlig denne du klager på, og du burde heller fått godskrevet 25,- * antall måneder du har hatt denne.

 

At de velger å gi deg en helt ny telefon og i tillegg 3300,- i ringetid for tort og svie er helt utrolig, og langt fra rettferdig spør du meg.

 

Kan du si noe mer om hva som gjorde at de plutselig endret oppfatning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...