Gå til innhold

Feilinformerer Telenor kunder?Telenor rydder opp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsikringselskapene er alltid hyggelig og behjelpelig når du skal tegne forsikring, og betale den. Når de derimot skal gjøre opp for seg, får pipen straks en annen lyd.

Bruk din rett som forbruker, og skift raskest mulig leverandør. Vil bestemt mene at du kan spare litt penger i tillegg, når du har fire abbonoment.

Lenke til kommentar

Det som er problemet er at slikt skjer muntlig over telefon. Selv om lovteksten sier anderledes blir det utsagn mot utsagn.

Hadde en sak med Sense der jeg slet med å klare en mobilregning. Jeg hadde allerede fått en purring på den, så jeg ringte og ba om å få utsatt den med 2 uker og snakket med en hyggelig saksbehandler som lovet meg at det skulle ikke være noe problem og hun skulle ordne slik at den ble utsatt med 2 uker.

Plutselig ble abonnementet stengt pga manglende betaling og det kostet endel kroner å få åpnet det igjen. Jeg tok kontakt med Sense og de sa at det må være en feil fordi de kunne ikke se at jeg hadde fått 2 ukers henstand og jeg måtte bare betale gjenåpningsgebyren i tillegg til de ekstra purregebyrene.

De fleste telefoner i dag tilbyr at man tar opp samtalen, og når man gjør avtaler av viktighet over telefonen så opplyser man den man snakker med om at "av kvalitetshensyn vil denne samtalen bli tatt opp på bånd", slik at vedkommenede er informert. Folk gjør mye feil, selgere er interessert i å selg og tøyer gjerne grenser eller problemer blir bagatellisert, og da er det greit å ha sitt på det tørre.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Men spørsmålet her blir vel også om da Telenor har lov å belaste meg for forsikringen hver mnd all den tid det er en muntlig avtale via telefon, en annen ting er vel at en muntlig avtale skal være like bindende som en skriftlig.

Jeg mener også at det er Telenor som her må bevise at de ikke har gitt meg dette tilbudet, i tillegg synest jeg det er temmelig arrogant å vise til forsikringsvilkårene all den tid jeg ikke hadde fått disse og at selger som er ansatt i Telenor uoppfordret tilbyr forsikringen og hevder denne dekker alt :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det her er muligheter for stor grad av forbedringer for å sikre forbrukernes (våre) interesser. Når firmaer mister kontakt med kundene pga profittjag og egen realisering i forhold til markedsstrategier blir vi som oftest rangert i annen rekke, selv om det er vi som gir dem hus, bil og hytta på fjellet. Nå er både Forbrukerrådet, Forbrukerombudet og Kredittilsynet opptatt av å jobbe med å forbedre informasjon fra bedrifter til privatkunder, så det er helt klart et sprik her som myndighetene er nokså klar over.

Men jeg støtter deg 110% i forhold til din situasjon. Det er uhørt og uholdbart at det er det svakeste leddet = privatkunden som sitter med svarteper. I tilfelle det er uenighet og tvil om en sak skal etter min mening alltid kunden tilgodesees, så ikke gi deg i denne saken.

Endret av proffelina
Lenke til kommentar

Egentlig kan du bare kreve hele kjøpet hevet. Telenor, som atpåtil regnes som den sterke part i lovverket, har brutt inngått avtale med deg. Slik jeg forsto det, var forsikringen som dekket alt utslagsgivende for handelen og dermed faller hele grunnlaget bort. Din del av avtalen som omfatter bl.a. bindingstid er dermed også ugyldig. Mao trenger du ikke betale Telenor et rødt øre lenger og antageligvis kan du i tillegg kreve tilbakebetalt iallefall deler av summen du har betalt inn til de.

Jeg hadde et problem med Telenor selv får noen år siden. Det endte med at jeg sendte de et brev der jeg forklarte saken og klaget. Resultatet av det var at jeg ble oppringt av svært beklagende representant fra Telenor (tror hun var litt høyere opp en vanlig 1. linje) og fikk en akseptabel kompensasjon. Prøv dette og nevn samtidig at du som følge av denne saken vurderer å flytte alle abbonementer (både dine og familiens) som følge av dette. Får du fortsatt negativt svar, send de svar tilbake (etter å ha flyttet abbonementene) der du lister opp alle nummerne som nå er overført til konkurrenten slik at de ser at du faktisk har gjort dette.

Og kjør selvsagt mot forbrukerrådet...

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert heve kjøpet, altså abb, men jeg vil regne med at de motsetter seg dette og sender meg en regning for å ha brutt dette, noe som vil føre til en ny runde med saksbehandlinger som jeg sikkert taper i deres system og dermed må gå rettens vei for å få gehør for.

Synest det er skremmende å se at kunden egentlig ikke har noen rettigheter med mindre de bruker rettssystemet. Om dette gjøres bevisst fra Telenor vet jeg ikke, men det kan virke slik fordi de satser på at de fleste ikke gidder ta jobben/belastningen med dette.

Jeg vet også at Telenor er innom her og leser siden jeg fikk en mail fra dem, men jeg hadde håpet at de i det minste var store nok til enten å svare her på forumet eller å ringe meg istedenfor å sende den standardmailen som jeg har fått tidligere også, men det ser ikke ut som de bryr seg.

Så vi får ønske Telenor en God Jul og et Godt Nytt År og håpe at de koser seg og har god samvittighet i julen for sin "eminente" kundebehandling :nei:

Lenke til kommentar
Så vi får ønske Telenor en God Jul og et Godt Nytt År og håpe at de koser seg og har god samvittighet i julen for sin "eminente" kundebehandling  :nei:

7542462[/snapback]

Tror nok de får en god jul og nyttår likevel, de gir faen så lenge pengene klirrer i kassa og ler hele veien til banken - og slik fortsetter det så lenge kundene aldri lærer og går i fella gang på gang. Om ikke annet ler de seg skakk på julebordet av historien. Løsningen er å skifte leverandør og sørge for at andre gjør det samme. Du fortalte jo at du hadde dusinvis av familiemedlemmer som var kunder... hva med å holde et slektstreff der du fortelle historien din + filmkveld med Telenor-dokumentarer fra tv2 hjelper deg osv. :!:

TV2 hjelper deg har jo hatt et par lengre reportasjer.

Skulle hatt en torrent-side der man samlet disse... hva med å kanalisere frustrasjonen din ned i litt HTML kode, tror uttellingen blir formidabel når ordet om siden får spredt seg :D

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Ville ikke ha brukt julen til å vente på det for å si det sånn. :roll:

7549695[/snapback]

nei lite vits i det.

Fikk forresten en ny mail fra Telenor KS der de forstår (og forsåvidt er enig om at jeg er feilinnformert) men der de beklager at de ikke kan gjøre mere :cry:

Jovisst kan de gjøre mere , de kan feks sende saken vidre til en som har mulighet til å ta en beslutning her.

Om Telenor i det hele tatt er intrisert i å hjelpe en kunde de selv har lurt kan de enkelt gjøre det, men saken er vel heller at de her driter i kunden, de har jo fått pengene og gir dermed F.. i om en kunde blir skadelidende for deres salgsmetoder.

ja jeg må si meg meget skuffet og om ikke telenor har annet å stille med enn en standardmail der de kun forteller at det er ingenting de kan gjøre så trenger de ikke sende flere, dette har jeg hørt fra dem lenge nå :thumbdown:

Om dette blir det endelige utfallet får jeg nok vurdere mine abb og fraråde andre fra å bruke Telenor, service er nemmelig en viktig del av det en bedrift leverer og er de ikke inntrisert i å yte den delen kan de vel heller ikke regne med at man skal benytte dem eller annbefale dem for andre.

Sjelden jeg har blitt så skuffet over kundebehandling som det jeg her har blitt :nei:

Edit: Ser det er 6 gjester her akkurat nå,montro om det er fra Telenor som trenger "godt stoff " til julebordet .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hvis du veltet i båt på fisketur er det i forsikringvilkårene definert som trafikkulykke. Din telefonforsikring skal omfatte dette. Du bør rette en klage til forsikringssklage kontoret. Gjensidige har bommet her etter mitt syn.

Gjensidige har eller ikke overholdt opplysningsplikten iht forsikringsavtaleloven. De skal sende deg forsikringsbevis og vilkår ved nytegning.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Hvis du veltet i båt på fisketur er det i forsikringvilkårene definert som trafikkulykke. Din telefonforsikring skal omfatte dette. Du bør rette en klage til forsikringssklage kontoret. Gjensidige har bommet her etter mitt syn.

7549870[/snapback]

Nei tap av telefonen utenom tyveri dekker de ikke, om jeg imidlertid leide en dykker og han fant igjen telefonen så ville den erstattes :cry:

Joda jævlig billig å leie dykker :no:

Lenke til kommentar

7549870[/snapback]

Nei tap av telefonen utenom tyveri dekker de ikke, om jeg imidlertid leide en dykker og han fant igjen telefonen så ville den erstattes :cry:

Joda jævlig billig å leie dykker :no:

7549889[/snapback]

Er rimlig sikker på de dekker trafikkulykke. Rett en klage til forsikringsklagekontoret.

Lenke til kommentar

Har klaget flere ganger uten hell, de svarer også at om Telenor har feilinnformert så får jeg ta det opp med Telenor og Telenor sier jeg skulle lest forsikringsvedtektene før jeg tegnet forsikringen.

Hvordan lese disse når du blir tilbudt forsikringen av Telenor over telefon :wallbash::wallbash::wallbash:

Jeg ser kunn en rettferdig løsning her og det er at Telenor tar annsvar og enten gir meg ny telefon eller det et FRI 120 abb har kostet meg.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har ikke reiseforsikring og jeg har som sagt klaget og da hennvises det til vedtektene der det fremgår at telefonen ikke dekkes ved slik skade som jeg har hatt.

Telenor som tilbød meg forsikringen sa at denne dekket absolutt alt av tap/skader,dermed får de ta støyten og eventuelt ta det vidre til forsikringen.

Jeg har kjempet mot dem i flere mnd nå uten å komme noen vei, mitt eneste håp er at Telenor er voksne nok å er sitt annsvar bevisst og rydder opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...