Gå til innhold

Feilinformerer Telenor kunder?Telenor rydder opp!

Anbefalte innlegg

Spørsmålet blir om Telenor bevisst feilinnformerer/svindler sine kunder og hvorfor de ikke tar annsvar.

Saken er nemmelig den at jeg for en tid tilbake var på telenor sin side og kikket på en mobiltelefon og hva denne ville koste meg med de forskjellige typer av abb de tilbød, etter en del søking så var jeg ikke helt overbevist og bestemte meg for å ringe Telenor å snakke med dem, her møtte jeg en hyggelig mann som fortalte detaljert om alt jeg spurte om og det endte med at han overbeviste meg og jeg kjøpte telefonen. Da kom han plutselig med spørsmålet om jeg ikke skulle forsikre denne, hvorpå jeg svarte at "nei det tror jeg ikke, har hatt forsikring før og det er bestandig en hake med disse"

Neida ikke med denne sa han kjapt og den koster bare 25 kr pr mnd.

Ok sa jeg ,hva dekker den?

Den dekker absolutt alt var svaret jeg fikk og det endte med at han fikk meg til å tegne den også.

Så langt alt vell, men så kom dagen da jeg hadde bruk for denne supre forsikringen.

hendelsen var i korte trekk denne: Vi var på fisketur og klarte å velte båten og vi falt selvsagt i vannet, i en slik situasjon tenker en kun på å redde menneskeliv og lite annet,men da vi var kommet oss på land og fått summet oss merket jeg at jeg var uten telefon, ble litt fortvilet med det samme,men kom til å tenke på at Telenor hadde gitt mmeg en forsikring som dekket alt.

Jeg tar så kontakt med forsikringen og får et skademeldingsskjema som jeg fyller ut og sender inn og etter kort tid får jeg svar, og hvilket svar:

Forsikringen dekker IKKE tap der du har mistet telefonen :cry:

Men hva F..

Selgern fra Telenor sa jo at den dekket ALT :dontgetit:

Heiv meg på telefonen og ringte kundeservice og han jeg fikk snakket med sa dette var beklagelig og at jeg her nok var blitt feilinnformert av selgeren,men jeg skulle få et skjema til klagenemden deres for han var sikker på at Telenor ville ordne opp her.

Jaggu sa jeg smør

Etter to runder med klager til dem der begge ble blankt avvist,bla med begrunnels i at jeg skulle ha lest forsikringsbetingelsene før jeg skrev under :ohmy:

Men hvordan kan en lese betingelsene på noe som blir tilbudt over telefon og som det blir opplyst av selger at den dekker alt?

jeg kan vel vanskelig lese noe jeg ikke hadde motatt :mad:

Synest dette er meget dårlig av telenor og en arrogant behandling av deres kunder.

jeg har tross alt 4 mob abb hos dem.

Det er greit nok at de som andre kan gjøre feil og at deres kundebehandlere kan gjøre feil,men da synest jeg vitterligen de bør være så store at de ordner opp i disse.

vil svært gjærne høre andres mening om dette.

God Jul

Mvh Snekker`n

Topic endret da telenor har ryddet opp i saken :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spørsmålet blir om Telenor bevisst feilinnformerer sine kunder og hvorfor de ikke tar annsvar.

Saken er nemmelig den at jeg for en tid tilbake var på telenor sin side og kikket på en mobiltelefon og hva denne ville koste meg med de forskjellige typer av abb de tilbød, etter en del søking så var jeg ikke helt overbevist og bestemte meg for å ringe Telenor å snakke med dem, her møtte jeg en hyggelig mann som fortalte detaljert om alt jeg spurte om og det endte med at han overbeviste meg og jeg kjøpte telefonen. Da kom han plutselig med spørsmålet om jeg ikke skulle forsikre denne, hvorpå jeg svarte at "nei det tror jeg ikke, har hatt forsikring før og det er bestandig en hake med disse"

Neida ikke med denne sa han kjapt og den koster bare 25 kr pr mnd.

Ok sa jeg ,hva dekker den?

Den dekker absolutt alt var svaret jeg fikk og det endte med at han fikk meg til å tegne den også.

Så langt alt vell, men så kom dagen da jeg hadde bruk for denne supre forsikringen.

hendelsen var i korte trekk denne: Vi var på fisketur og klarte å velte båten og vi falt selvsagt i vannet, i en slik situasjon tenker en kun på å redde menneskeliv og lite annet,men da vi var kommet oss på land og fått summet oss merket jeg at jeg var uten telefon, ble litt fortvilet med det samme,men kom til å tenke på at Telenor hadde gitt mmeg en forsikring som dekket alt.

Jeg tar så kontakt med forsikringen og får et skademeldingsskjema som jeg fyller ut og sender inn og etter kort tid får jeg svar, og hvilket svar:

Forsikringen dekker IKKE tap der du har mistet telefonen :cry:

Men hva F..

Selgern fra Telenor sa jo at den dekket ALT :dontgetit:

Heiv meg på telefonen og ringte kundeservice og han jeg fikk snakket med sa dette var beklagelig og at jeg her nok var blitt feilinnformert av selgeren,men jeg skulle få et skjema til klagenemden deres for han var sikker på at Telenor ville ordne opp her.

Jaggu sa jeg smør

Etter to runder med klager til dem der begge ble blankt avvist,bla med begrunnels i at jeg skulle ha lest forsikringsbetingelsene før jeg skrev under  :ohmy:

Men hvordan kan en lese betingelsene på noe som blir tilbudt over telefon og som det blir opplyst av selger at den dekker alt?

jeg kan vel vanskelig lese noe jeg ikke hadde motatt  :mad:

Synest dette er meget dårlig av telenor og en arrogant behandling av deres kunder.

jeg har tross alt 4 mob abb hos dem.

Det er greit nok at de som andre kan gjøre feil og at deres kundebehandlere kan gjøre feil,men da synest jeg vitterligen de bør være så store at de ordner opp i disse.

vil svært gjærne høre andres mening om dette.

God Jul

Mvh Snekker`n

7531262[/snapback]

Mistet min troen på forsikringer etter at mamma hadde kjøpt meg bærbar i julegave og forsikringen dekket ikke den skaden som ble påført den og butikken som vi handlet hos kunne ikke erstatte den osv og ba oss sende den videre til der vi hadde forsikringen og der fikk vi en regning som var dyrere enn en ny bærbar av samme type ville ha kostet

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

her var det ikke snakk om grov uaktsomhet og det har ikke forsikringen hevdet heller.

Men det som er poenget her er at Telenor har fått meg til å tegne en forsikring som de hevder dekker alt og så gjør den ikke det, er det da ikke i det minste moralskt forpliktende for et firma som Telenor å ordne opp i en slik sak,synest det er prinsippielt viktig at den som feilinnformerer/villeder kunden er den som bør orden opp.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nettop og du må ikke bli forbauset om det opplyses om noe annet om/når du får bruk for den.

Poenget er uansett at en tegner en forsikring utelukkende for å minimalisere økonomiske utgifter ved et eventuelt uhell og at en derfor ikke er intrisert i forsikring med en masse begrensninger og nettop derfor spurte jeg hva den dekket.

At det så viser seg at dette ikke stemmer betyr at jeg er feilinnformert/lurt til å kjøpe et produkt jeg ellers ikke ville kjøpt og i tillegg måtte innvistere i ny tlf noe som kostet meg dyrt da abb var låst til den jeg mistet.

Jeg synest Telenor i dette tilfellet burde vært såpass store at de i det minste hadde tilbudt meg en ny telefon for det samme som den jeg hadde kostet med abb eller slettet bindingen på abb, men dengang ei, alt var min feil fordi jeg ikke hadde lest forsikringsavtalen som jeg enda ikke har motatt :no:

Tar gjerne imot tilbakespill på meninger om dette.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Eh, du har faktisk en veldig god sak, vell og merke om dem ikke har sendt deg forsikringsavtalen..

Er jo en grunn til at forsikringsselskapene presser på deg ei blekke på størrelse med bibelen hver gang du inngår en slik kontrakt.

Alle som har vært i kontakt med forsikringsselskaper vet at dem avviser saker uansett hvor klare dem kan se ut. Dette er en bevisst taktikk, fordi dem vet at en del av sakene frafalles, noen fortsetter.. Dette er rett og slett risikoanalyse..

Hvor dårlig publisitet har firmaet råd til å få?

Alle vet jo at Telenor har i så måte en uendelig stor konto.. Når dem kan drite i en nobelprisvinner, hvorfor kan dem ikke drite i deg da, Snekker`n.. ;)

Lenke til kommentar

Hvem kjøper forsikring uten å lese (LESE) betingelsene da? Vær så snill å ikke gjør det....

Det er jo så godt som allemen oppfattning at forsikringsselskaper "dekker ryggen sin" ... herregud de er jo børsnoterte selskaper som en gjeng "investorer" skal melke penger av til sin Porche Cayene e.w.t.f....

Get a grip and take responsibility!

Eneste vi (..sier "vi", selvom jeg mener jeg selv har lært leksa) som forbrukere plikter til i dagens forbruker sammfunn er å orientere oss, og spare på kvitteringa!

Ta det som en lekse i livet: Be alltid om navnet på den du prater med, om det er salg, kundeservice eller hva som helst.

Forøvrig vil jeg hevde at om du ikke har signert for vilkårene, så skal du i det minste kreve tilbake det du har betalt i forsikring...

Om du tar kampen med de jurist befengte pengemaskinene så håper jeg du lykkes!

Knut H

-Han sa det! ".. nei det sa jeg ikke det!" -Jo det gjorde du! "Nei ikke ikke ikke"

(ED. skriveleifer)

Endret av tunker
Lenke til kommentar

tunker skjønner hva du mener,men jeg trodde det var seriøse folk som jobbet hos Telenor :blush:

Og om jeg ikke hadde stolt 100% på dem sier det seg selv at jeg ikke engang hadde giddet melt tapet til fosikringen om jeg visste at ikke dette ble dekket,hvorfor skulle jeg det?

Nok en gang vil jeg hevde at dette er en feil bevist eller ubevisst begått av Telenor og at de bør rydde opp .

Lenke til kommentar
Du har noe som heter forsikringsklagenemda. Du får prøve de.

7531831[/snapback]

Joda jeg vet det,men som sagt så er problemet at det står klart i reglene til forsikringsselskapet at de ikke dekker slike skader, dermed er det ingen vits i å klage på dem.

Det hele bunner i at Telenor har feilinnformert og fått meg til å kjøpe et produkt (forsikringen) ved hjelp av feilinnformasjon,samtidig som de fikk solgt meg et FRI 12o abb som egentlig ikke er så billig i seg selv.

Så problemstillingen er ikke forsikringsselskapet, men Telenor.

Skulle bare ønsk at Telenor var villig til å uttale seg i en tråd som denne for å få høre hva de synest om saken, men det kan en vel bare drømme om eller??

Og hva kan en egentlig stille opp med,når Telenor avviser klagen og ikke vil diskutere den vidre og når de avviser den med begrunnelse i at en skulle lese forsikringsvilkårene først.

Hvordan en skal lese dem når dette er et telefonsalg og man i tillegg aldrig har motatt dem fra Telenor er meg en gåte. :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg er fra Telenor, men sitter på en annen avdeling så kan desverre ikke hjelpe deg.

Hørtes veldig trist ut det her egentlig, hvis lignende hadde skjedd med meg ville jeg bare stått på mitt, og forlange at de dekker tapet mitt. Prøv å ringe til KS en gang til, kan hende at du møter en konsulent som kan være mer behjelpelig, utenom det vet jeg desverre ikke hva som er beste fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Pussig dette Snekker'n... :hmm:

Kjøpte selv en telefon (Netcom da) til en av døtrene, med forsikring.

Den dekket alt, men bare sålenge de hadde registrert trafikk på SIM'n.

Mao:

Slike forsikringer er ikke for å dekke kundens tap, men nett-leverandør..

Er du uten telefon får du jo ikke ringt. :D

Konklusjon:

Telenor trenger ikke deg som kunde.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Muntlige avtaler er vel fortsatt etter lovteksten like bindende som skriftlige ?

I så fall høres det ut som selgeren har gitt deg betingelser som er bedre en standardavtalen bør tilsi, men dette bør ikke være ditt problem.

Allikevel er jeg alltid like skeptisk til hva muntlige avtale betyr i praksis når det kommer til jussen. Kanskje du bør finne noe dommer på dette på lovdata for å bli klokkere ?

Lenke til kommentar
Jeg er fra Telenor, men sitter på en annen avdeling så kan desverre ikke hjelpe deg.

Hørtes veldig trist ut det her egentlig, hvis lignende hadde skjedd med meg ville jeg bare stått på mitt, og forlange at de dekker tapet mitt. Prøv å ringe til KS en gang til, kan hende at du møter en konsulent som kan være mer behjelpelig, utenom det vet jeg desverre ikke hva som er beste fremgangsmåte.

7535978[/snapback]

Tror ikke det nytter,de på KS er enige med meg, men sier de ikke kan gjøre noe og må sende saken til klagenemda deres og Telenors klagenemd har visst kunn en oppgave, nemmelig å avvise flest mulig klager.

Det er jo forunderlig at man klager til dem og de avviser klagen fordi jeg ikke har lest forsikringsavtalen, men det er jo umulig å lese en avtale på noe du muntlig blir tilbudt over telefonen og når jeg så anker og nevner dette får jeg bare samme svar igjen.

Jeg synest annsvarlig leder burde skjære gjennom i slike saker å enten gi meg ny telefon eller gi meg tilbake det 1 år bindingstid har kostet meg, for hva er vitsen med å ha et abb med 1 år binding når en må kjøpe telefon i tillegg.

Bare i min nærmeste familie (mine søsken og deres barn) har vi vel bortimot 20 Telenorabb, jeg kan jo sørge for at de får 20 abb mindre.

Joda vet at det betyr lite for Telenor,men om alle som ble feil behandlet gjorde det samme så monnet det til slutt. :cool:

Skulle man muligens høre med TV2 hjelper deg ellre FBI på nrk om de kunne belyse saken :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fikk nå mail fra Telenor med følgende beskjed:

"Beklager det som har skjedd, men det er dessverre ikke så mye vi får

>gjort. Forsikringsvilkårene er satt av Gjensidige"

Ja denne begynner å bli velkjent,jeg vet at det er forsikringsselskapet som setter betingelsene,men poenget her er at Telenor sin representant oppga helt andre kriterier og dermed mener jeg helt klart at det er Telenor som her er annsvarlig .

Lenke til kommentar

Slike tilleggsforsikringer er bare en måte å lure fra oss enda mer penger. Bare man viser normal aktsomhet og passer på tingene sine vil man ikke bli utsatt for slike "uhell". Jeg kjøpte en Dell Latitude, og da sa jeg nei til forsikring som skulle dekke for uhell osv. Men den 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag var derimot hendig (kunne ikke velge bort, fulgte med uansett). Jeg har ikke mistet denne i gulvet, sølt drikke på den eller utsatt den for noe annet dumt fordi jeg er oppmerksom og passer godt på den.

Det skal derimot sies at jeg synes Tele(h)or oppfører seg ganske dårlig. Villedende markedsføring er forbudt ved lov, så hvis de holder på med dette, kan du alltids anmelde dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...