Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bleking av kroppshår


Gjest Gjest_zapp_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_zapp_*

Hei! Har et ganske stort problem med kroppshår på/rundt armen og ben, og da mener jeg ikke sånne små, lyse hår som stikker opp, men tykke, svarte og lange hår. Og siden jeg "bare" er 16(gutt) enda, så tenkte jeg først og fremst å prøve å bleke hårene på armene, så kan jeg heller ta en permanent løsning senere når jeg blir eldre.

 

Jeg har hørt om at det fins noe akkurat for dette, å bleke hårene på armene. Noen som vet om noe alà dette? Det fungerer vell kanskje ikke med vanelig hårblekning man får i butikken.

 

Hvordan er det med hårfjerning i så ung alder egentlig? laser f.eks? Nå er det jo sånn at jeg ikke går i t-skjorte uansett hvor varmt det er.

 

Håper noen har noen kloke ord å gi meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_zapp_*
Kan du forklare nærmere hvor hårene er  ? Under armene, på armene ?

Altså, det vil se dobbelt så dumt ut og bleke de. Hår er helt naturlig. Du kan jo evnt stusse de , men å bleke de, og kanskje få etter vekst, vil bli teit.

 

Går du ikke i T-Skjorte, er jo problemet egentlig ikke noe problem ?

7531572[/snapback]

 

Fra håndleddet og oppover mot skuldrene. Jeg har sett på TV at det var folk som drev å bleka det. Kanskje jeg skal prøve sånn mini-color som går ut etter 4 uker. Se om det ser tåpelig ut eller ikke.

 

Går ikke i T-skjorte? altså, jeg mener jeg at jeg aldri tørr å vise fram overkroppen min generelt. Går i genser hele tiden, til langt på sommer.

 

Det er garantert noe som ligger i slekten. Far og bestefar har også (uvanelig vil nå jeg si) mye kroppshår på armer, ben, rygg, mage.

Lenke til kommentar

Da jeg var 16 hadde jeg en god del kroppshår på leggene, armene og brøstkassen, men så aldri noe problem med det. Eneste plassen jeg hater å ha masse hår er på ryggen, det er så vanvittig stygt. Har voksa det 1 gang, vondt som FAN, men sa ikke au en gang faktisk.

 

Tror ikke du har noe å være flau over hårveksten på kroppen din, det er normalt og skal være slik. Om du dog synes det er vanskelig kan du forsøke med å vokse de plassene du føler du har mye hår på og bli ferdig med det.

 

Men igjen, synes ikke du skal gå rundt å være flau over hårveksten din på kroppen, det er normalt :)

Lenke til kommentar
Da jeg var 16 hadde jeg en god del kroppshår på leggene, armene og brøstkassen, men så aldri noe problem med det. Eneste plassen jeg hater å ha masse hår er på ryggen, det er så vanvittig stygt. Har voksa det 1 gang, vondt som FAN, men sa ikke au en gang faktisk.

 

Tror ikke du har noe å være flau over hårveksten på kroppen din, det er normalt og skal være slik. Om du dog synes det er vanskelig kan du forsøke med å vokse de plassene du føler du har mye hår på og bli ferdig med det.

 

Men igjen, synes ikke du skal gå rundt å være flau over hårveksten din på kroppen, det er normalt :)

7531672[/snapback]

 

Ok. Ja, men det er liksom så jævlig stygt! Føler at folk som finner det ut eller vet det om meg syns jeg er ekkel. Syns selv det bare er stygt og ekkelt også. Hadde vært tynne brune hår hadde jeg ikke klaget liksom, men for å dra inn litt humor så ser det ut som jeg har kjønnshår på armen!

Flaut er jeg nok over det uansett.

 

Angående voksing. Hvis jeg f.eks tar det på armen. Vil det som vokser opp vokse seg lige langt og tykkt som det var? eller lengre? tykkere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Voksing og barbering gir deg ikke tykkere hår, det er en myte. Det eneste er at barbering vil gi deg hår som er "stikkete" i stedet for mykt når i begynnelsen når det vokser ut igjen. Ikke prøv noe som ikke er laget for bruk på kroppen i hvertfall (mao produkter til hår på hodet).

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_zapp_*

Så hvis jeg vokser hårene på armen min så vil de ikke bli dobbelt så lange når de vokser ut, og de vil heller ikke bli tykkere? Er det jeg liksom er mest redd for. At det skal bli verre.

 

Hvor får jeg kjøpt slik voks? Eller burde jeg kanskje få noen "proffe" til å gjøre det? Må være et rent hellvette å gjøre det selv, selv om jeg egentlig burde tåle det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_zapp_*
hvor lange er de sånn ca i lengde? kjønnshår på armene høres jo veldig ekstremt ut, er de flere centimeter eller rundt en eller noe?

har selv nesten en cm og er 15, er vel høyere enn snittet men aldri opplevd noen problemer ved det.

7538678[/snapback]

 

Vell, de er i allefall 5-6cm, uten at jeg målte helt nøyaktig.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest KARIMA

Ja men det finnes brazilians voks , den er meget bra og håret på kroppen bruker lengere tid til å vokse opp igjen. Men hvis man vil fjerne hår for en uke så kan man jo helst bruke veet, eller barberhøvel. Det er jo maasse man kan gjøre for å fjerne hår! Bleking er en ting, men det syntes ganske godt i sole om sommeren så man bør la vær å bleke no hår om sommeren. FJERN DET ISTEDE!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...