Gå til innhold

Foreslå en Sci/Fi bok til meg!

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg har nettopp avsluttet 3001: The Final Odyssey, siste bok i A.C.Clarke's 2001 kvadrologi. Hele serien var genial fra ende til annen (filmene kan derimot diskuteres).

Har også lest hele RAMA serien fra samme mann. I tillegg har jeg lest:

* Area 51 serien (Robert Dougherty)

* Signal to noise og A signal shattered (Eric Nystrom?)

* Saucer

* Genesis quest og Second Genesis

for å nevne de beste.

Kan nå noen foreslå noe for meg? Jeg liker "first contact", "near future" ting. Tidsreiser er heller ikke å forakte. Noe som kombinerer alt det der er genialt ;)

Jeg er Trekkie og SG1/A fan, men tror ikke jeg ville likt det som bøker.

Det bør være litt jordnært, altså ha med menneskeheten å gjøre. (Genesis quest kan vel være på kanten der, men den var kul uansett ;) )

Så, foreslå ivei.

Og hvis du leser hele dette innlegget men ikke har noe å foreslå... Stikk på nærmeste Sci/Fi / Fantasysjappe å kjøp en av de jeg har nevnt over. De er geniale.

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peter F. Hamilton - les alt av denne mannen, helt fantastisk.

David Brin - skrevet mange bra sci-fi bøker.

Robert Reed - har lest Marrow og leser nå Well of Stars, verdt å få med seg.

Frank Herbert - Dune serien. De tre første bøkene er veldig bra.

Lenke til kommentar

1984 - George Orwell

Selv om det faktum boken klasifiseres som science-fiction ikke er det viktige med verket, er det satt i en futuristisk verden og er en veldig god bok.

Job: A Comedy of Justice - Robert A. Heinlein

Fantastisk bok av en fantastisk forfatter. Science-fiction inspirert roman som tar for seg paralelle universer, "butterfly"-effekten og blander inn religiøse dilemmar i vår verden.

Fascinerende og dype karakterer og herlig skrevet.

Stranger in a Strange Land - Robert A. Heinlein

Ikke like god som Job, men fortsatt en flott leseropplevelse av Heinlein. Forteller historien til Valentine Michael Smith, et menneske oppvokst på mars, og hans hjemkomst til jorden med påfølgende kultursjokk og facinerende observasjoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Enders Game.

Halo bøkene.

7531168[/snapback]

Driver å leser Halo: First Strike og den er drit bra(kanskje fordi jeg elsker spillet?), men uansett så har det noe med menneske-heten og gjøre for det er det Master Chief, som er en gen-modifisert superkraftig mann i en to-meters halvtonns MJOLNIR-armor, sammen med menneskelige styrker som skal overvinne The Covenant som er en Alien rase som skal ødelegge jorda. boka er på engelsk, men veldig lettlesende for en 14 åring som fikk 5 muntlig og skriftig engelsk[skryt]

Men som sagt, veldig lettlesende. Kjøpte denne "pakka": KLIKK HER

EDIT: Så jeg støtter forslaget om Halo-bøkene fra Thomas_H

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...