Wattengård Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ok. Jeg har nettopp avsluttet 3001: The Final Odyssey, siste bok i A.C.Clarke's 2001 kvadrologi. Hele serien var genial fra ende til annen (filmene kan derimot diskuteres). Har også lest hele RAMA serien fra samme mann. I tillegg har jeg lest: * Area 51 serien (Robert Dougherty) * Signal to noise og A signal shattered (Eric Nystrom?) * Saucer * Genesis quest og Second Genesis for å nevne de beste. Kan nå noen foreslå noe for meg? Jeg liker "first contact", "near future" ting. Tidsreiser er heller ikke å forakte. Noe som kombinerer alt det der er genialt Jeg er Trekkie og SG1/A fan, men tror ikke jeg ville likt det som bøker. Det bør være litt jordnært, altså ha med menneskeheten å gjøre. (Genesis quest kan vel være på kanten der, men den var kul uansett ) Så, foreslå ivei. Og hvis du leser hele dette innlegget men ikke har noe å foreslå... Stikk på nærmeste Sci/Fi / Fantasysjappe å kjøp en av de jeg har nevnt over. De er geniale. -C- Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Lovecraft, Jules verne. Ikke mitt sterkeste felt dette. Hva med å spørre på en sånn fantasy /science fiction butikk. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Enders Game. Halo bøkene. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Halo liker jeg ikke sånn generellt, vet ikke helt hvorfor. Enders Game har jeg lest bakpå, fanget ikke helt interessen min. Når det gjelder Jules og H.P. så foretrekker jeg pocketbøker Og jeg har lest et par Jules historier i Donald Pocket -C- Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Stikk innom Outland og spør om Spider Robinsons sci-fi/detektivbok "Lady Slings the Booze", fantastisk underholdende. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Uten å vite noe som helst om boken du nevnte så hørtes det ut som en vanlig spennings-/detektivroman satt i et Sci/Fi miljø... Ikke helt det jeg er ute etter.. Kan også nevne at jeg ikke liker bøker som har samme tema som Independence Day o.l. Altså en invasjon av slemminger... -C- Lenke til kommentar
akan Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 perdido street station... Må være den beste sci-fi boken jeg har lest er ikke så veldig mye slossing da men den er helt utrolig bra skrevet forfatteren heter china mieville tror jeg Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du vil ha intelligent sci-fi anbefaler jeg bøkene av Alastair Reynolds, f.eks Pushing Ice. Hvis du vil ha teknisk hard sci-fi bør du definitivt lese Stephen Baxters Manifold-serie. Time inneholder tidene beste tidsreisesekvens i bokform noensinne. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Dune serien av Frank Herbert. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Peter F. Hamilton - les alt av denne mannen, helt fantastisk. David Brin - skrevet mange bra sci-fi bøker. Robert Reed - har lest Marrow og leser nå Well of Stars, verdt å få med seg. Frank Herbert - Dune serien. De tre første bøkene er veldig bra. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 1984 - George Orwell Selv om det faktum boken klasifiseres som science-fiction ikke er det viktige med verket, er det satt i en futuristisk verden og er en veldig god bok. Job: A Comedy of Justice - Robert A. Heinlein Fantastisk bok av en fantastisk forfatter. Science-fiction inspirert roman som tar for seg paralelle universer, "butterfly"-effekten og blander inn religiøse dilemmar i vår verden. Fascinerende og dype karakterer og herlig skrevet. Stranger in a Strange Land - Robert A. Heinlein Ikke like god som Job, men fortsatt en flott leseropplevelse av Heinlein. Forteller historien til Valentine Michael Smith, et menneske oppvokst på mars, og hans hjemkomst til jorden med påfølgende kultursjokk og facinerende observasjoner. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Tja, hva med John Steakleys Armor? Svært underholdende SF-roman. Endret 31. desember 2006 av Tchernobog Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Valget falt på Picoverse av Robert Metzger. Underholdende. Har også elementer av "alternate reality". -C- Lenke til kommentar
jungl Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Peter F. Hamilton - The Night's Dawn Trilogy <- Beste scifi jeg har lest. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Enders Game.Halo bøkene. 7531168[/snapback] Driver å leser Halo: First Strike og den er drit bra(kanskje fordi jeg elsker spillet?), men uansett så har det noe med menneske-heten og gjøre for det er det Master Chief, som er en gen-modifisert superkraftig mann i en to-meters halvtonns MJOLNIR-armor, sammen med menneskelige styrker som skal overvinne The Covenant som er en Alien rase som skal ødelegge jorda. boka er på engelsk, men veldig lettlesende for en 14 åring som fikk 5 muntlig og skriftig engelsk[skryt] Men som sagt, veldig lettlesende. Kjøpte denne "pakka": KLIKK HER EDIT: Så jeg støtter forslaget om Halo-bøkene fra Thomas_H Endret 20. januar 2007 av Dofty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå