Gå til innhold

Tekstbasert Spill: Sammenligne MySQL med PHP?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hei sann. Jeg har litt lyst til å prøve meg på å lage et tekstbassert spill. Mest for moro, men også for erfaring. I den sammenhengen har jeg diverse spørsmål.

Spørsmål#1:

Jeg har tenkt til å lage 2 tabbeler. Disse med to forskjellige funksjoner. Den ene skal indeholde brukernavn, passord og annen info. Den andre skal ineholde denne brukerens spill-ting. F.eks hvor mye penger han har, eller hvor mange damer osv.

I denne sammen hengen lurer jeg da på hvordan jeg gjør dette med PHP og om det i hele tatt er mulig. Det er egenklig ikke noe igrunn for at jeg ikke kan ta alt i en database, men det blir litt mer rydding den andre veien.

Spørsmål#2:

Jeg hadde tenkt at det kunne vært kult om jeg kunne blannet dette med andre funksjoner (Shockwave Flash). Det er i grunn ikke så nødvendig, men det hadde vært konge :)

-Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har med flash, blir det jo ikke tekstbasert ;)

Men hvis du har lyst å lære PHP, så tror jeg ikke ett spill er det første du bør begynne med. Men det skader ikke.

For å klare opp i en ting. En database inneholder alle tabellene. Og tabellene inneholder verdier.

For å legge til, lese av og endre verdier i en tabell kan du se på denne PHP kommandoen:

http://no2.php.net/mysql_query

Her kan du se hvordan du bruker den.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Vet du hvordan man legger til? Altså om du har 2, men så får du 3 til så blir det 5 istede for 3. Jeg kan jo ikke bruke INSERT INTO der, kan jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...