torob Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har vært bortreist noen dager, og PC'en har vært avskrudd. Når jeg slo den på når jeg kom hjem, så kom det en merkelig lyd fra kabinettvifta. Kunne nesten høres ut som den gikk litt ujenvt eller noe. Jeg skrudde PC'en av igjen, og deretter på igjen på nytt, og da var alt som normalt. Har nå stått på i noen timer, og alt ser ut til å være ok nå. Men noen som har noen forklaring på hva som kan ha skjedd? Har ikke stått på noen varme i rommet hvor PC'en står, og når jeg kom hjem og skrudd den på så var romtemperaturen ca 14 grader. Kan det ha noe med saken å gjøre? PC'en står ellers normalt på hele tiden, og romtemperaturen pleier da å være ca 20 grader. Eller kan dette være ett tegn på at vifta er i ferd med å ryke? Den er ikke mer enn ca ett halvt år gammel. Eller er det rett og slett noe som bare kan hende en gang i blant at vifta oppfører seg slik? Opplevde noe tilsvarende på en eldre maskin også for mange år siden, hvor det kom en rar lyd når jeg startet maskinen. Men da skrudde jeg også av og på, og har ikke opplevd noe problem med den siden det. Det er forresten ett filter foran denne vifta. Kan dette oppstå hvis filteret f.eks. er tett? Har ikke fått sjekket dette enda, fordi maskinen står litt vanskelig til under ett bord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå