NightFlare Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg sliter litt med signaler. Jeg bor i et aneks og har ikke nett her, men naboen har nett som jeg skal bruke. Problemet er da selvfølgelig at jeg får svært dårlig signal. Så vidt jeg vet så har de bare en eller annen helt vanlig trådløs router (de har null datakunnskap btw). Hva trenger jeg da for at jeg skal få bedre signaler og de ikke skal merke noen forskjell (dvs de vet jo at de installerer en antenne, men ikke merke noen forskjell i ytelse)? Huset med routeren er ca 100m unna. Begge husene er trehus. Skal jeg ha en retningsbestemt eller rundstråle antenne, og innendørs eller utendørs? Er denne fin? Tar imot tips med glede og stor takk på forhånd 7530711[/snapback] Endret 25. desember 2006 av NightFlare Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Ingen som har peil? Endret 25. desember 2006 av NightFlare Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 ikke kjøp rundstråle kjøp heller directional mye kraftigere! da denne blir rettet mot det huset du får nett av vil helst ha hatt anntena ute jeg når det er såppas langt som 100meter da er det fint og ha den ute går fint og ha den innom et vindu og lign da Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 ikke kjøp rundstråle kjøp heller directional mye kraftigere! da denne blir rettet mot det huset du får nett av vil helst ha hatt anntena ute jeg når det er såppas langt som 100meter da er det fint og ha den ute går fint og ha den innom et vindu og lign da 7576768[/snapback] Kan være smart å ha rundstråle i han som er i det huset som har internett siden han selv også ønsker å bruke det trådløse. Ha heller en retningsantenne i huset ditt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Her er en bra antenne: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=248 I tillegg må du kjøpe en pigtail som passer i trådløsenheten din (har du antenneuttak?). Selv har jeg god erfaring med Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus. Da er det bare å koble seg opp og bruke nettverkskabel fra Linksys til PC. EDIT: Med denne løsningen behøver du ikke endre noe hos naboen. Endret 28. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Veit ikke åssen router dem har, er en Netgear sier de. Åssen er det med kompabilitet med antenner? Har de forskjellige merkene forskjellige kontakter? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Veit ikke åssen router dem har, er en Netgear sier de. Åssen er det med kompabilitet med antenner? Har de forskjellige merkene forskjellige kontakter? 7593342[/snapback] Er hovedsaklig RP-SMA og RP-TNC som blir brukt. Om Netgear har kontakt for antenne så er det helt sikkert RP-SMA. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Okey, siste spørsmål Naboen har denne Vil jeg kunne få sterkere signal hvis jeg kjøper denne? I forhold til det som er integrert i min bærbare. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Her er en bra antenne: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=248I tillegg må du kjøpe en pigtail som passer i trådløsenheten din (har du antenneuttak?). Selv har jeg god erfaring med Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus. Da er det bare å koble seg opp og bruke nettverkskabel fra Linksys til PC. EDIT: Med denne løsningen behøver du ikke endre noe hos naboen. 7580815[/snapback] Hør på la7dfa-com, enkelt og knall bra løsning. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Ser ut som det ikke er mulig å koble til ekstern antenne på denne den har 7 antenner innebygget http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1822038,00.asp Antennas: Optional Range-extending: No Så Ruteren må skiftes ut Endret 29. desember 2006 av Fumle Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kjøp en anntennforsterker og sett opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå