Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sterkere signal til naboen!?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med signaler.

Jeg bor i et aneks og har ikke nett her, men naboen har nett som jeg skal bruke. Problemet er da selvfølgelig at jeg får svært dårlig signal. Så vidt jeg vet så har de bare en eller annen helt vanlig trådløs router (de har null datakunnskap btw).

Hva trenger jeg da for at jeg skal få bedre signaler og de ikke skal merke noen forskjell (dvs de vet jo at de installerer en antenne, men ikke merke noen forskjell i ytelse)? Huset med routeren er ca 100m unna. Begge husene er trehus.

Skal jeg ha en retningsbestemt eller rundstråle antenne, og innendørs eller utendørs?

Er denne fin?

Tar imot tips med glede og stor takk på forhånd :)

7530711[/snapback]

Endret av NightFlare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke kjøp rundstråle kjøp heller directional :) mye kraftigere! da denne blir rettet mot det huset du får nett av :) vil helst ha hatt anntena ute jeg når det er såppas langt som 100meter da er det fint og ha den ute :cool: går fint og ha den innom et vindu og lign da :thumbup:

Lenke til kommentar
ikke kjøp rundstråle kjøp heller directional :)  mye kraftigere! da denne blir rettet mot det huset du får nett av :)  vil helst ha hatt anntena ute jeg når det er såppas langt som 100meter da er det fint og ha den ute :cool:  går fint og ha den innom et vindu og lign da :thumbup:

7576768[/snapback]

Kan være smart å ha rundstråle i han som er i det huset som har internett siden han selv også ønsker å bruke det trådløse. Ha heller en retningsantenne i huset ditt.

Lenke til kommentar

Her er en bra antenne: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=248

I tillegg må du kjøpe en pigtail som passer i trådløsenheten din (har du antenneuttak?).

Selv har jeg god erfaring med Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus. Da er det bare å koble seg opp og bruke nettverkskabel fra Linksys til PC.

EDIT: Med denne løsningen behøver du ikke endre noe hos naboen.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Veit ikke åssen router dem har, er en Netgear sier de.

Åssen er det med kompabilitet med antenner? Har de forskjellige merkene forskjellige kontakter?

7593342[/snapback]

Er hovedsaklig RP-SMA og RP-TNC som blir brukt. Om Netgear har kontakt for antenne så er det helt sikkert RP-SMA.

Lenke til kommentar
Her er en bra antenne:  http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=248

I tillegg må du kjøpe en pigtail som passer i trådløsenheten din (har du antenneuttak?).

Selv har jeg god erfaring med Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus.  Da er det bare å koble seg opp og bruke nettverkskabel fra Linksys til PC.

EDIT: Med denne løsningen behøver du ikke endre noe hos naboen.

7580815[/snapback]

Hør på la7dfa-com, enkelt og knall bra løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...