Lurifaksen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Kjøpte for noen år siden en Zalman Reserator1 vannkjølingsgreie med en slik blokk: Dette har fungert knirkefritt på Nvidia 6600GT kortet mitt. Men nå har jeg tenkt å kjøpe et ATI X1950Pro AGP-kort, og lurer litt på hvorvidt det vil gå bra. Blokken regner jeg med passer, men jeg er skeptisk til RAM'en. Har dårlig erfaring med 6600GT og ultra - selv om GPU'en holdt lav temperatur, fungerte ingen av de skikkelig (det ene ble faktisk ødelagt også), så jeg mistenker jo at det skyldes overoppheting av RAM? Noen som vet hvordan den originale kjøleribben på X1950 ser ut? Kan den brukes selv om viften og resten tas bort? (rent teknisk). Hvor problematisk er det å ikke ha aktiv kjøling på RAM'en? Temperaturen i området vil vel ikke være kritisk høy med tanke på at GPU'en blir vannkjølt? Om noen hadde klart å sport opp et bilde av et X1950Pro kort uten vifte-greiene på, hadde det vært topp. Endret 18. desember 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 det er veldig stor forskjell på kjølingen på de forskjellige x1950pro korta! med denne ville du nok klart å bytte uten problem, og uten tanke på ram'en.. http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...?gpid=172&grp=3 mens denne kan bli vanskeligere, men den er tross alt billigere... så du kan jo evnt kjøpe et par ram kjølere https://prisguiden.no/product.php?productId=54921 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Det er kortet avbildet under jeg kommer til å kjøpe. Ut i fra bildet ser jo det ut som GPU'en er plassert på verst tenkelige plass? (helt inntill RAM'en?) Endret 18. desember 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Tror ikke det blir noe problem med ram-kjølerne. Hvis de ikke passer er ikke det noe krise, jeg har kjørt med både x1800xt og 7800gtx 512mb uten ram-kjølere, det fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå