Crossy Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Heisan! Jeg har jo fått testet det nye anlegget mitt nå, og må jo få si at det dunket en del når jeg fikk skrudd opp volumet på bassen litt Det jeg lurer på er hvordan en egentlig vet når en står på grensen til å skade subben, altså hvor høgt en kan spille .. For jeg følte at det dunket litt vel mye på en måte Håper dere forstå spørsmålet mitt Crossy Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Akkurat det her vet jeg ikke så mye om. Det jeg bruker å gjøre er å skru opp gain helt til subbene vandrer mer enn de skal. Xmax i parametrene er total vandring. Så hvis subbene vandrer i nærheten av dette, skrur jeg dem ned litt. Men for det meste bruker jeg bare å skru det så høyt som jeg vil at det skal høres når jeg kjører til vanlig. Og det er ikke i nærheten av max. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Heisan! Jeg har jo fått testet det nye anlegget mitt nå, og må jo få si at det dunket en del når jeg fikk skrudd opp volumet på bassen litt Det jeg lurer på er hvordan en egentlig vet når en står på grensen til å skade subben, altså hvor høgt en kan spille .. For jeg følte at det dunket litt vel mye på en måte Håper dere forstå spørsmålet mitt Crossy 7530420[/snapback] Det kommer jo ann på åssn sub det er snakk om, og selvsagt hvilken type musikk du utsetter den for... Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 når lyden byner å vrenge er dt lurt å skru ned Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Akkurat det her vet jeg ikke så mye om. Det jeg bruker å gjøre er å skru opp gain helt til subbene vandrer mer enn de skal. Xmax i parametrene er total vandring. Så hvis subbene vandrer i nærheten av dette, skrur jeg dem ned litt. Men for det meste bruker jeg bare å skru det så høyt som jeg vil at det skal høres når jeg kjører til vanlig. Og det er ikke i nærheten av max. 7531184[/snapback] Hvordan ser du hvordan subben vandrer da? Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Vandrende element finner du her. Hadde vært noe å finne under juletreet, hehe Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Så lenge lyden er ren er det ingen fare, men begynner det med skurring kan det fort gå mot ødelagt element. Prøv gjerne å koble ut alle andre høyttalere for å eksperimentere og finne ut hvor høyt volum du kan ha på cd-spilleren før det vrenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå