El Matador Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Heisann! Har et HD44780 LCD-display her som ikke vil fungere, jeg har koblet etter dette koblingsskjemaet: Har sjekket at alt er koblet rett, og er loddet skikkelig. Bruker LCD-smartie, men får bare firkantede ruter på skjermen. Når LCD-smartie skal skifte bilde, flimrer liksom bare skjermen. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Du mangler userport. http://hammar.no/forum/viewtopic.php?t=10 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Noop, valgte 3BC (Satte den til det i BIOS, da det var den eneste jeg fant i userport) og trykket start. Da restartet bare maskinen seg umiddelbart. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg måtte ha inn port95 også. Hadde også litt problem hvis jeg startet programmet før jeg plugget inn displayet. Måtte koble det til først Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Har innstalert port95 også, men funker fremdeles ikke. Men en fyr sa det at hvis jeg fikk opp noe på displayet, enten ruter eller noe annet er displayet i orden. Da er det noe som er stilt feil på PC-en. Men jeg aner ikke hva Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) I bios må du sette opp porten til.... Hmmm... PPP eller noe... skal bare reboote og se PING!!! EPP heter det Endret 18. desember 2006 av Behydro Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 I bios må du sette opp porten til.... Hmmm... PPP eller noe... skal bare reboote og se 7531776[/snapback] Takk, hadde faktisk tenkt å spør om det Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Noop, fungerer fremdeles ikke. Hva skal resten av settingsene stå på egentlig? Og gidder noen ta prnt scrn fra settingsene i LCD Smartie? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Nå har ikke jeg noe display her, de ligger på verkstedet mitt, men LCD settings skal stå til HD44780(paralell) og under HD44780 settings skal Port: stå til 378 Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 De gangene jeg har brukt LPT porten har jeg måtte laste ned io.dll å legge i system32 mappa, kan det være det? eller gjør det LCD programmet det selv? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 De gangene jeg har brukt LPT porten har jeg måtte laste ned io.dll å legge i system32 mappa, kan det være det? eller gjør det LCD programmet det selv? 7533049[/snapback] Noop, ingen endring. Er det noen som har et fungerende display som gidder ta bilde/skrive opp innstillingene sine i BIOS? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hmm, kobla til displayet til min søsters PC. Samme hvite rutene der Da må jo noe være koblet feil? Men det kan ikke være en stor feil i allefall, enten det eller så er displayet defekt. Men kan det være jordinga? Læreren min sa jeg ikke trengte jord i molex-kontakten fordi jeg hadde tatt en jord fra 1 på kontakten og bort på 1 på displayet. Men dette kan da ikke stemme? Kan han ha ment fra 25 heller? Endret 19. desember 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Så vidt jeg vet er ikke pin 1 jord på printerporten, men clock eller noe. Bruk molex jordingen uansett, og følg skjemaet som du posta i begynnelsen. Hvis det ikke virker da, prøv å mekk denne, det er nesten samme krets. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 viss du har kobla pin 1 i printerporten med pin 1 på displayet så er det ikke rart at det ikke funker pin en på printerporten skal til pin 6 på displayet du kan ta jording ( pin 1 på displayet ) fra pin 18-25 på printerporten. -Djgunnah Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Samme hvite firkantene fortsatt. Nå kobla jeg 18-25 til 1 på displayet. Altså, det funker fremdeles ikke. Tror jeg kobler opp hele sullamitten fra byrjan igjen. Har sjekket opp alle loddingene, men finner alikevell ingen feil. Det var kun jordinga som var feil. Kan det tenkes at displayet er defekt? Hvis man ikke får displayet til å virke med parallellporten. Vil en sånn som dette fungere? USB-Parallellport Endret 19. desember 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 nei trur ikke det vill funke varierer men de har drivere til skirver port ikke en Lpt port så da funker det ikke .... ( elr som regel alle sånne kommer ikke opp som en Lpt port bare en skriver port og da vill ikke det funke til display) kan ikke si 100 % men vet at det Ikke Funker på en del sånne Printer- usb greier -Djgunnah Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 Kontakten som man ser på koblingsskjema, er det kontakten sett forfra (pinnene) eller bakfra (Der man lodder) Hvis det er sett forfra, har jeg gjort rett. Bakfra har jeg gjort feil Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 21. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 det skal være nummer på kontakten i plastikken, kan være vanskelig å se. Se om du ser nummerene Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 Jepp, det var slik det var koblet til å begynne med. Da er altså kontakten på skjemaet sett forfra. Men om det er til hjelp, når jeg skrudde på kontrasten, skjedde det ingenting. Samme når jeg trykket AV backlighten i LCDsmartie, skjedde det ingenting. Er dette til noen hjelp? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 De to radene med sorte ruter betyr at du har koblet rett og at displayet er klart for input. Tror kanskje jeg ville demontert og remontert. Prøv skjemaet her: http://www.lcdstudio.com/forum/viewtopic.php?t=8297 Og nei, du kan ikke bruke en usb<->lpt overgang. Du får ikke direkte tilgang til pinnene med en slik. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå