Jakoozie Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har vanskelig for å komme til med kabel til min xbox 360 når jeg skal spille LIVE. Jeg eier en Wii også, og vil gjerne spille online med begge maskiner når det er mulig. Men jeg er lite gira på å kjøpe 2 adaptere eller hva det heter (en for hver konsoll, Wiien klarer ikke å koble seg til D-link routeren vår av en eller annen grunn:S) Så for en stund siden var det noen som foreslo at hvis jeg hadde f.eks en bærbar data med trådløs tilkobling, kunne jeg bare koble 360en til denne datamaskinen med internett kabel, og lage en bro mellom tilkoblingene. Det var sånn jeg forstod det i hvert fall. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan denne personen sa jeg skulle gjøre dette(finner ikke innlegget heller). Men jeg prøvde meg frem og gikk fra kontrollpanel til nettverkstilkoblinger, og "merket" den trådløse tilkoblingen og tilkoblingen mellom 360 og PC, høyre klikket og valgte "opprett bro mellom tilkoblinger". Da jeg hadde gjort det så var ikke dataen lenger koblet til det trådløse, og jeg kunne heller ikke koble meg til xbox live. Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
larseman Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Sitter med samme problemet her. Hadde vært fint om noe som kan dette hadde svart... Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) The more the merrier! Endret 18. desember 2006 av Jakoozie Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Ingen som vet noe? Begynner å bli desperat her... Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har du huket av for deling av internett? Prøv det og lag bro. Jeg trengte ikke lage bro engang, men broren min måtte det. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Hvor huker du av for det? Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Du høyreklikker den trådløse tilkoblinga di inne på nettverkstilkoblinger, velger egenskaper, og trykker på avansert. Der finner du det. Endret 19. desember 2006 av xeran2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 ok. skal prøve det. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 hmm...... Jeg får bare beskjed om at forbindelsen mellom pcen og xboxen er "begrenset eller ingen tilgang" Grunnen er visst IP-adressen...... Skl jeg skrive inn noe manuelt, automatisk tildeling av IPen går ikke. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 får noe sånt jeg også... Gikk ikke an det han andre sa om deling heller. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Oj, jeg viste ikke at det gikk an å koble seg til internett ved å koble mellom bærbar data. Nå har jeg fått det til, og det gikk ganske fort faktisk. Slik gjorde jeg det: -Gå på kontroll panell -Gå inn på nettverkstilkoblinger -Høyre klikk på det tråløse nettverket som du er koblet til -Velg egenskaper>gå på avansert>huk av på begge ruter under "Deling av internett tilkobling" og trykk på OK. -Gå tilbake til nettverkstilkoblinger på kontrollpanel. Høyre klikk på det trådløse nettverket du er koblet til, og velg "opprett bro mellom tilkoblinger" Det kan hende du får en feilmelding, som sier at du ikke kan oprette en bro, og at du må lage to koblinger. -Så går du på Xbox'en>System>network settings>test Xbox live Connection. -Når den er ferdig med å test tilkoblingen, så logger du deg inn på nytt med profilen din som er knyttet til Xbox Live. -Og hvis alt skal ha gått bra, skal du nå være tilkoblet Xbox Live Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Ah avansert på den trådløse tilkoblingen og ikke på broen selv. Jeg prøvde dette men fikk denne feil meldingen: Deling av internettkobling kan ikke aktiveres. Det er allerede konfigurert en LAN tilkobling med IP adressen som kreves for automatisk IP- adressering. Noen som vet noe om dette? Endret 19. desember 2006 av Jakoozie Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hmm.... På "egenskaper" til det trådløset nettverket på kontroll panel. Så velg avansert, og under deling av internett kobling så står det: Hjemmenettverkstilkobling og der skal den være på Lokal tilkobling. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det er kanskje det som er problemet. Jeg har denne valgmuligheten på avansert på den ene tilkobling (1394 tilkobling elns) men jeg kan ikke velge noe på det trådløse... Kan det ha noe med host pcen å gjøre?? *sukk* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå