Gå til innhold

xbox 360 trådløst...

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Jeg har vanskelig for å komme til med kabel til min xbox 360 når jeg skal spille LIVE. Jeg eier en Wii også, og vil gjerne spille online med begge maskiner når det er mulig. Men jeg er lite gira på å kjøpe 2 adaptere eller hva det heter (en for hver konsoll, Wiien klarer ikke å koble seg til D-link routeren vår av en eller annen grunn:S)

Så for en stund siden var det noen som foreslo at hvis jeg hadde f.eks en bærbar data med trådløs tilkobling, kunne jeg bare koble 360en til denne datamaskinen med internett kabel, og lage en bro mellom tilkoblingene. Det var sånn jeg forstod det i hvert fall.

Jeg husker ikke nøyaktig hvordan denne personen sa jeg skulle gjøre dette(finner ikke innlegget heller). Men jeg prøvde meg frem og gikk fra kontrollpanel til nettverkstilkoblinger, og "merket" den trådløse tilkoblingen og tilkoblingen mellom 360 og PC, høyre klikket og valgte "opprett bro mellom tilkoblinger". Da jeg hadde gjort det så var ikke dataen lenger koblet til det trådløse, og jeg kunne heller ikke koble meg til xbox live.

Hva har jeg gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Oj, jeg viste ikke at det gikk an å koble seg til internett ved å koble mellom bærbar data. Nå har jeg fått det til, og det gikk ganske fort faktisk.

Slik gjorde jeg det:

-Gå på kontroll panell

-Gå inn på nettverkstilkoblinger

-Høyre klikk på det tråløse nettverket som du er koblet til

-Velg egenskaper>gå på avansert>huk av på begge ruter under "Deling av internett tilkobling" og trykk på OK.

-Gå tilbake til nettverkstilkoblinger på kontrollpanel. Høyre klikk på det trådløse nettverket du er koblet til, og velg "opprett bro mellom tilkoblinger" Det kan hende du får en feilmelding, som sier at du ikke kan oprette en bro, og at du må lage to koblinger.

-Så går du på Xbox'en>System>network settings>test Xbox live Connection.

-Når den er ferdig med å test tilkoblingen, så logger du deg inn på nytt med profilen din som er knyttet til Xbox Live.

-Og hvis alt skal ha gått bra, skal du nå være tilkoblet Xbox Live

Lenke til kommentar

Ah avansert på den trådløse tilkoblingen og ikke på broen selv.

Jeg prøvde dette men fikk denne feil meldingen:

Deling av internettkobling kan ikke aktiveres.

Det er allerede konfigurert en LAN tilkobling med IP adressen som kreves for automatisk IP- adressering.

Noen som vet noe om dette?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...