psyches Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei! Er en ting jeg har lurt på en stund, går det ann å ha for mye blod i kroppen ?? Isåfall hva skjer, hva er virkningene? Vet ikke om dette er off-topic da, bare å flytte den! Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det kan i verste fall forekomme åreforkalking. Driver du med blod-doping? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er vel heller ikke helt bra for hjertet. Lenke til kommentar
musLink Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvor mye blod man har avhenger av størrelsen på kroppen. Normalt justerer dette seg selv. Det ser vi eksempel på etter en blodgivning, tar ikke mange timene før prosenten tilbake på normalen. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Er en ting jeg har lurt på en stund, går det ann å ha for mye blod i kroppen ?? Isåfall hva skjer, hva er virkningene? Vet ikke om dette er off-topic da, bare å flytte den! 7530278[/snapback] Mener du da blodvolum eller hematokrit (prosent erythrocytter i forhold til serum) ? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Er en ting jeg har lurt på en stund, går det ann å ha for mye blod i kroppen ?? Isåfall hva skjer, hva er virkningene? Vet ikke om dette er off-topic da, bare å flytte den! 7530278[/snapback] Det går helt ann vet du.... Ps nå du sier blood da regner jeg med alle komponentene blodet består av. Her er et par muligheter: Overdose med erythropoetin. (Doping, Kronisk oxygen mangel. osv) Erythropetin adenoma (Form for svuls/kreft) Leukemia (Blood Kreft) Erythrocytosis/polycythemia Eosinophilia Virkning....mmm.. Tykt blood føre til turbulent "flow" Det føre til høyblod trykk, hjerteproblemer, stasis som lager blodklott...Som igjen kan gi deg hjerneinfarkt, miltinfarkt osv... Selvfølgelig er det andre symptomer.. Lenke til kommentar
psyches Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det kan i verste fall forekomme åreforkalking. Driver du med blod-doping? 7531480[/snapback] Nei driver ikke med noe doping Men, takk for alle svar, ble klokere! er bare en ting jeg har lurt på ! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_elin_* Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei! Er en ting jeg har lurt på en stund, går det ann å ha for mye blod i kroppen ?? Isåfall hva skjer, hva er virkningene? Vet ikke om dette er off-topic da, bare å flytte den! 7530278[/snapback] Lenke til kommentar
petnor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 En frisk kropp bør inneholde 4-5 liter blod Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvorfor i all verden henter du opp en tråd fra Mars 2007??? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Helio_* Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 De aller fleste har bare godt av å få tappet litt blod av og til, og så er det jo nyttig for blodbankene også. Men når det er sagt, hvor mange andre pattedyr vet du om som gir blod for sin egen helses skyld ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå