dellspiron Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei. Etter at lynet brøt seg inn (via modemet) i en bærbar i sommer, har jeg hadt problem med å få ut det som var lagret på disken. En del av dataene er tilgjengelig, så disken er intakt, men det vesentlige sitter bak pssord. Siden den forige maskina er historie, kjøpte jeg et USB-kit til disken, men der får jeg ikke mulighet til å skrive inn passord. Hva nå? En annen, Western Digital 250 kombo: - Har fått det for seg at den ikke vil at jeg bruker USB kabelen? Maskina fryser tvert! 1394 kabelen funker som ingenting! Hjertelig......... HdO Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg regner med at disse filene er beskyttet av windows-passord? Last ned en linux (Ubuntu?) Live-CD, sett denn inn i maskina (laptopen), koble til en usb-disk/pinne og kopier av hjertens lyst. (kan hende du må mounte /dev/hda1 eller hda2 først, googleit) Lenke til kommentar
dellspiron Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Takk, høres enkelt ut, men jeg har ikke turt å ta i noe som det står Linux på! Har i grunnen nok med å starte, se etter post, skrive noen ord - og håpe at alt går bra! Det er motor som er min sterkere side. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) 1. Last ned eller bestille en gratis cd (shipit) fra http://www.ubuntu.com/ 2. Sett inn den gamle disken i laptopen, legg inn cd/dvd'en, og start maskina på nytt (pass på at den starter fra CD, se etter "Change boot order" like etter pcstart) 3. Når ubuntu er ferdiglastet, åpne Applications->System->Terminal og tast følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor cd /<Enter>sudo mkdir hd1<Enter> sudo mount /dev/hda1 /hd1<Enter> cd hd1<Enter> ls<Enter> ---- Så burde det komme en masse filer som forhåpentligvis er C: ---- Hvis ikke, prøv igjen, men bytt ut hd1 og hda1 med hd2 og hda2 // evt. 3 Finn ut om dette funker, i så fall, gi respons, så går jeg videre Endret 21. desember 2006 av Kagee Lenke til kommentar
dellspiron Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Ho ho ho! Jo, nå var det slik at den gamle HD'n ikke passet i den nye maskina. Jeg må vel se om jeg får lånt en annen, det tar kansje noe tid. Takk for engasjementet.......... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Send meg en PM når det skjer noe mer. Lenke til kommentar
dellspiron Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Dette hjalp desverre ikke! Håper noen har flere forslag, hadde ikke lyst til å miste alle feriebildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå