Gå til innhold

Siviløkonom vs. jus?!

castorxx

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom valget å satse på siviløkonom eller jus.. Går nå i 3. vdg. så det begynner å haste litt på en måte.. Problemet er at jeg bare har 1MX, og kommer derfor ikke direkte inn på siviløkonomstudiet, som jeg har mest lyst til. Burde jeg da satse på å begynne på en bachelor i øk. og adm. på en høyskole og så søke etter dette, eller vente et år og ta opp matte for å komme rett inn på siv. øk.? Og hva synes dere folkens? Jus eller siviløk..? hm.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på om du bør velge jus eller ikke, men jeg går selv siviløkonomstudiet på NHH, så der kan jeg kanskje hjelpe deg litt.

Er det NHH du har i tankene? Hvis ja tror jeg ikke du kommer til å angre. Det vil helt klart være verdt å vente bare ett år for å få tatt matten. Miljøet på NHH er helt fantastisk, og de sosiale aktivitetene er utrolig varierte og morsomme. Jeg kan nesten garantere at du vil stortrives sosialt på NHH, og det er tross alt veldig viktig. Studentforeningen er veldig aktiv, og det er utrolig mye å finne på. I tillegg hjelper det på at NHHS er landets rikeste studentforening; pengene går tross alt til oss som studerer der.

Du er trolig en seriøs person som ikke velger skole kun på bakgrunn av det sosiale, og det er jo slik det skal være. NHH har et sterkt faglig miljø også, men gjesteforelesninger fra de beste, i tillegg til at de faste foreleserne holder mål til tusen. Fagene er spennende og jeg føler at jeg har lært enormt mye om både samfunn og økonomi av å studere det jeg studerer. Du får kjapt følelsen av litt bedre oversikt, både over årsaker, følger og andre sammenhenger. Siviløkonomstudiet er rett og slett kjempespennende.

Om det ikke var NHH du hadde i tankene vil jeg likevel anbefale siviløkonomstudiet, og da kanskje spesielt Handelshøyskolen BI. Ikke at det er noe galt med hverken Bodø eller Agder; siviløkonomstudiet i Norge holder uansett god kvalitet.

Lykke til!

Minay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...