ketilkor Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Etter en ferie i Thailand, har jeg plukket ut noen av de bildene jeg likte best, og ønsker litt kritikk på disse. Jeg er ikke så god i photoshop elements ennå, så har ikke behandlet de så mye. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 De siste bildet av bryggen er best etter min mening, dette bilde kunne ha hatt et potensiale om du hadde gått lenger bak og senket kameraet slik at det hadde vært ca 1 meter over bakken. Treet er også croppet, noe som trekker ned etter min mening. Kanskje litt for lys også Lenke til kommentar
ketilkor Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg mener selv at det siste er best jeg også. Absolutt enig med deg at jeg kunne gått litt lenger tilbake og nærmere bakken. Men det er sånne ting man lærer av Men de andre bildene, er de dårlige, kjedelige eller helt ok? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Bilde nr 1: Et bra motiv, men det mangler kontrast. Dette bildet hadde kanskje gjort seg bedre med farger. Bilde nr 2: Utbrente parti der lyset kommer inn gjennom trærne. I tillegg burde du ha gått lengre tilbake her også etter min mening slik at du hadde fått med deg hele gryta. I tillegg burde du ha undereksponert, på denne måten hadde du sannsynligvis sluppet unna de utbrente partiene. Kan være lurt å bruke histogrammet, hvis du har denne funksjonen på kameraet. Bilde nr 3: Her kommer statuen i bakgrunnen inn som et meget kraftig forstyrreende element og som ødelegger bildet totalt, hadde ikke statuen vært der hadde dette bilde vært mye bedre. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Fullt enig i alt som skrives her. Det er jo fullt mulig å bruke bakgrunn fra ett annet bilde på bilde med apen. Og da få et fint bilde ut av det. Er ikke noe flink i photoshop så klarer ikke gjøre dette selv, men det er sikkert andre som kan det her, og kan lage et fint bilde ut av det Lenke til kommentar
ketilkor Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Tusen takk! For å gjenta meg selv, det er slikt man lærer av. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Veldig enig i det meste av kritikken, for å prøve å forbedre ape bildet kansje du kan beskjære det en god del for å kun ta med annsiktsutrykket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå