Gå til innhold

MSN messenger / Windows Messenger

HKRoed

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg logget meg på nettet nå, fikk jeg beskjed om at det var en ny verson av Messenger tilgjengelig og om jeg ville laste den ned. Jeg svarte ja, og innstallasjonen startet. Ved oppstart av Windows og Outlook Express nå, starter imidlertid både MSN Messenger og Windows Messenger. Hva er forskjellen? Jeg har huket av for at Windows Messenger IKKE skal starte opp sammen med Outlook, men det driter den i. Prøver jeg å avslutte Windows Messenger så må jeg avslutte Outlokk og. Heia.

Noen gode råd ønskes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Den 2002-11-21 10:43, skrev SpritHansi:

Hei!

Da jeg logget meg på nettet nå, fikk jeg beskjed om at det var en ny verson av Messenger tilgjengelig og om jeg ville laste den ned. Jeg svarte ja, og innstallasjonen startet. Ved oppstart av Windows og Outlook Express nå, starter imidlertid både MSN Messenger og Windows Messenger. Hva er forskjellen? Jeg har huket av for at Windows Messenger IKKE skal starte opp sammen med Outlook, men det driter den i. Prøver jeg å avslutte Windows Messenger så må jeg avslutte Outlokk og. Heia.

Noen gode råd ønskes!

hei

Ja så sandelig er det Windows Messenger hoss meg også. Har ikke tengt over det før, men alt fungerer helt normalt hoss meg.

Lenke til kommentar

Vil det funke og avinnstallere Windows Messenger og deretter laste ned MSN Messenger?

Vil Outlook henge pga at den ikke finner Win Messenger da? Eller er disse programmene helt like og vil legge seg på samme sted i systemet?

SpritHansi

[ Denne Melding var redigert av: SpritHansi på 2002-11-21 13:29 ]

Lenke til kommentar

Fikk mail fra MSN support nå. Her er svaret.

"Hei,

Takk for at du har kontaktet MSNCOM Support.

Jeg har lest mailen din og forsjellen mellom MSN Messenger og Windows® Messenger.

Windows XP leveres med Windows Messenger som er tilgjengelig selv etter at MSN Messenger 5.0 er installert på datamaskinen.

Her er noen ting du må huske:

• Bare Windows Messenger kan koble til Kommunikasjonstjeneste og Exchange Instant Messaging, som bare brukes i bedrifter.

• Noen programmer, for eksempel Outlook, Outlook Express, og fjernhjelp kobler til Windows Messenger som standard. Når du er logget på MSN Messenger, kan du vises som ikke pålogget for de som kobler seg til disse programmene og har deg oppført som en kontakt.

• MSN Messenger og Windows Messenger kan kjøre samtidig, men bare én starter automatisk. Det andre programmet kan du starte fra listen over programmer (i Windows klikker du Start, velger Alle programer, og deretter velger du programmet du vil starte).

• I de fleste tilfeller starter MSN Messenger automatisk når du starter Windows, med mindre du slår av denne innsntillingen i Messenger-alternativene. Har du imidlertid konfigurert Windows Messenger for bedriftsmeldinger og for å starte automatisk når du starter Windows, vil det fortsatt være slik og MSN Messenger startes ikke automatisk.

• Du kan være logget på både MSN Messenger og Windows Messenger samtidig, men ikke med samme .NET Passport-konto. Du kan for eksempel logge deg på MSN Messenger med ditt Passport og deretter logge deg på Windows Messenger med en annen Passport-konto eller med kontoen for bedriftsmeldinger.

• Når begge programmene kjører, ser du ikoner for hvert program i oppgavelinjen for Windows (ved siden av klokken på datamaskinen). Hvis du vil vite hvem som er hvem av dem, kan du peke på dem med musen. Når du peker på et ikon, vises det en melding som forteller deg hvilket program det er.

• Hvis du er logget på et Messenger-program med ditt Passport, og du logger på det andre med samme konto, blir du automatisk logget av det første programmet.

Skulle du ha flere spørsmål eller forslag til forandringer er du velkommen til å skrive tilbake.

Med vennlig hilsen

Kenneth

MSNCOM Support"

Hva mener dere? Når du får en beskjed om at det er en oppdatering av programmet klart til nedlasting, så forventer du vel ikke at det blir innstallert ett nytt program på PC'n din? Synes det er direkte feilinformering og lureri.

SpritHansi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...