WebKnight Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jimmith - Hva annet kan man si enn Gratulerer!! Uten tvil en meget pen skjerm! Har du sjekket hvilken firmware den ble levert med? På engelsk AVForums.com er det rapportert om en grønn stripe ned langs den ene siden når man spiller av BluRay film fra PS3 etter å ha aktivert "Just scan" Samt at noen mener det blir litt "grøtete" fonter når man kjører PC fra HDMI med "Just scan" Om du kunne ha fått sjekket dette hadde det vært suverent. Vurderer veldig sterkt å kjøpe denne, men de nevnte tingene er det som holder meg tilbake, så nå har jeg egentlig sett meg ut den nye LG skjermen 42LF65 som skal ha pixelmapping over HDMI og komponent, i tillegg har den HDMI 1.3, den rapporteres å skulle koste veil 17 990,- i sverige, men leveringstiden er uklar og prisen i Norge usikker, kommer derfor kanskje til å ende opp med F71 likevel. Men uansett - gratulerer med nydelig TV, så hadde jeg satt pris på om du kunne testet det nevnte Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Takk Har ikke sjekket hvilken firmware jeg har enda, men jeg har ikke justscan i hvertfall. Jeg skal kontakte Samsung om å å oppgradering så fort som mulig, og sjekke om jeg har grønne striper når ps3n kommer. Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Da hadde jeg også TVen i hus! JADA! Endelig. Det er et par ting jeg merket. For det første, den er pen! Og for det andre, den var faktisk veldig pen... Fra spøk til info. Tven har et meget stilig design og har et preg som får den til å se ut som en meget dyr og ekslusiv ting, noe den jo egentlig er. Bildekvaliteten er meget bra ved 1080p! (på data vel å merke, har ikke testet noe annet). Det er åpenbart at farger og kontrast osv trenger en stor overhaling. Dette skal jeg nok få fikset en gang med en kalibrator eller noe. Lyden på dette udyret, vell, den suger. Skal du se på noe i det heletatt som innebærer lyd bør du skaffe deg noen bedre høytalere. Det er audio ut på tven så det er ikke noe problem. Vanlige analoge tvsignaler var også ganske bra. Vi har en annen tv her i huset (720p vel å merke). Det er en toshiba (forgjengeren til Regza serien). Der ser ikke tvsignalene like bra ut som de gjør på denne tven. Og på den tven er alle innstillingene på farge justert, det var de ikke her da jeg sjekket! Tven er et underverk, absolutt et bra kjøp. Jeg lurer på en ting. Jeg sjekket nemmelig produktnavnet når jeg sendte forespørsel etter "upgrade" på samsung.no. Da fant jeg ut at jeg hadde en "LE40F71Bx/xee" Jeg trodde xee versonen var en luksusverson av F71b serien. Er det bare jeg som ønksetenker om å ha fått en bedre tv enn det jeg kjøpte eller er dette faktisk sant? Lenke til kommentar
boxman Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 *danser en liten lykkedans* Endelig! Førsteinntrykk: Tven ser ut som en million kroner. Innstillinger må definitivt justeres for å oppnå best bilde, men det var veldig greit å få til (jeg har forresten en liste over innstillinger som jeg har samlet fra forskjellige forum og greier hvis noen har lyst på). Minst like godt svartnivå som noen annen lcd jeg har sett, men ikke helt på nivå med den to år gamle 32" panasonic crten min. Baklyset (power saving) må skrus ned for å oppnå best mulig sortnivå. Bildet fra den dekoderen min (CD digitalboks, rgb scart) Er slett ikke verst og definitvt bedre enn jeg hadde trodd Fra dvd over hdmi er bildet direkte fantastisk. Jeg ser detaljer som jeg ikke trodde fantes på filmene mine. Gleder meg som en liten unge til å koble opp ps3 på fredag og fyre opp noen spill og filmer i full hd Lyden er ikke noe å skryte av, det anbefales på det sterkeste å koble til et realt lydanlegg. Jeg kommer tilbake med litt grundigere gjennomgang når jeg har fått lekt meg litt med tven Edit: Jeg hadde bare mobilen for hånden, så dette er er ikke så veldig klart og detaljert, men her er et bilde: 8196109[/snapback] Jeg tar gjerne imot en liste over innstillinger. Hadde en link til en side for nettopp det, men den finner jeg selvsagt ikke igjen. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Å dere små j***** jeg ønsker denne tv`en så sinnsykt mye selv! Hvordan er den over med xbox360?? Bilder sier jeg gjerne ja takk til og Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg tar gjerne imot en liste over innstillinger. Hadde en link til en side for nettopp det, men den finner jeg selvsagt ikke igjen. 8200344[/snapback] Kanskje denne du tenkte på? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg tror ikke det. Det han og også jeg leter etter er innstillinger til bildet, farger, kontrast og lysstyrke (osv.) Hvis det er noen som vet hva man burde stille den inn på så hadde det vert veldig fint om dere delte denne erfaringen med oss! Lenke til kommentar
Emiili Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg tror ikke det. Det han og også jeg leter etter er innstillinger til bildet, farger, kontrast og lysstyrke (osv.) Hvis det er noen som vet hva man burde stille den inn på så hadde det vert veldig fint om dere delte denne erfaringen med oss! 8205462[/snapback] Kunne det være noget i denne stil? Users Favorite Settings Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er blandt annet den siden jeg har hentet informasjonen min fra ja. I tillegg har jeg funnet innstillinger på forumer. Har også tatt med den amerikanske modellen, siden den visstnok skal være så godt som lik. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå er det enda en firmware på gang, men jeg skjønner ikke hva den er til... http://www.avforums.com/forums/showthread....403913&page=242 Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå er det enda en firmware på gang, men jeg skjønner ikke hva den er til... http://www.avforums.com/forums/showthread....403913&page=242 Jeg har allerede installert den. Den fikser problemet som oppstår om du slår av skjermen i "movie" mode. Når du så slår den på igjen og velger en annen mode (dynamic, standard, custom), så får bildet blafrende farger. Lenke til kommentar
You&Me Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Har nå hatt min tv i ca en uke, og har fått et visst inntrykk. Aller først er det jo bare å si, som sagt av alle andre, at tven virkelig ser ut som en million dollar(evt kroner). Du finner vel ikke stort stiligere tver i dag. Bildekvaliteten er jeg også ekstremt fornøyd med. Har allerede fått ny firmware fra samsung, og med justscan (1:1 pixelmapping) over HDMI er det HELT sykt å se saker i 1080p. Sortnivået er ikke allverdens, men det er jo akkurat som forventet, og drar ikke stort ned. Alt i alt er jeg svært fornøyd. Skal sies at jeg enda ikke har prøvd tv-signaler, men det jeg bruker det uansett bare til film, medie-senter, og serier (via macbook). Lost i 720p ble også veldig overraskende bra. Det er litt uvandt å kunne telle porene i huden til alle skuespillerne. Lenke til kommentar
The_Maximan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Har nå hatt min tv i ca en uke, og har fått et visst inntrykk. Aller først er det jo bare å si, som sagt av alle andre, at tven virkelig ser ut som en million dollar(evt kroner). Du finner vel ikke stort stiligere tver i dag. Bildekvaliteten er jeg også ekstremt fornøyd med. Har allerede fått ny firmware fra samsung, og med justscan (1:1 pixelmapping) over HDMI er det HELT sykt å se saker i 1080p. Sortnivået er ikke allverdens, men det er jo akkurat som forventet, og drar ikke stort ned. Alt i alt er jeg svært fornøyd. Skal sies at jeg enda ikke har prøvd tv-signaler, men det jeg bruker det uansett bare til film, medie-senter, og serier (via macbook). Lost i 720p ble også veldig overraskende bra. Det er litt uvandt å kunne telle porene i huden til alle skuespillerne. 8216566[/snapback] Hva med å legge ut denne firmware eller en link, slik at vi kan få laste den ned Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du finner Firmwarefilen på DENNE siden Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Den linken inneholder kun firmwaren. Alt du trenger for å flashe LE40F71B inkl. firmware finner man her (ikke offisiell Samsung side vel og merke). Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvordan får du den firmwaren inn på tven? må du lage en kabel selv eller går det ann å slenge den på en minnebrikke (SD eller noe) og legge den over på tven på den måten? Jeg har bestillt firmwaren fra samsung, men de sa det fort kunne ta 2 uker eller kanskje mer før de fikk de inn. Det var vist 1 fyr i sverige som satt dem samme... wtf? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du må lage/skaffe en egen kabel, evt. får du den fra Samsung om de sender deg oppgraderingen. Mener å huske det er instruksjoner for å lage den på linken over. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 På engelsk AVForums.com er det rapportert om en grønn stripe ned langs den ene siden når man spiller av BluRay film fra PS3 etter å ha aktivert "Just scan" 8197712[/snapback] Var det samma da jeg testa broderns PS3 for noen uker siden, ikke veldig sjenerende men man ser den er der. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) På engelsk AVForums.com er det rapportert om en grønn stripe ned langs den ene siden når man spiller av BluRay film fra PS3 etter å ha aktivert "Just scan" 8197712[/snapback] Var det samma da jeg testa broderns PS3 for noen uker siden, ikke veldig sjenerende men man ser den er der. 8221241[/snapback] Leste nå på AVforums at dette kunne løses ved å endre HDMI settings i DVD/BR menyen på PS3'en fra Auto til RGB. Noen som kan teste dette? Edit: Leif was here.. Endret 26. mars 2007 av WebKnight Lenke til kommentar
The_Maximan Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei Fulgte oppskriften for oppdatering av TVen, men fikk feilmeldingen som vist i bildet. Hjelp?!?!? Endret 26. mars 2007 av The_Maximan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå