Gå til innhold

Samsung LE40F71B TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må bare ha denne i mine innlegg da jeg tenker på å kjøpe...

Hvordan er tven uten denne oppdateringen? noen som har fått testet over HDMI?

8175886[/snapback]

Denne oppdateringen er bare praktisk for 1080p materiale, og skal du bare se film så er den strengt tatt ikke så viktig. Det som blir klippet bort er ikke mer enn det som er beregnet fra filmproduksjonsstadiet. Bildet vil bli litt skarpere med 1:1 mapping og 1080p, men på film tviler jeg på at dette vil være lett å se med mindre du dytter nesa helt inntil skjermen mens den står på pause.

Det blir først skikkelig viktig når tven skal brukes som monitor.

Lenke til kommentar
må bare ha denne i mine innlegg da jeg tenker på å kjøpe...

Hvordan er tven uten denne oppdateringen? noen som har fått testet over HDMI?

8175886[/snapback]

Denne oppdateringen er bare praktisk for 1080p materiale, og skal du bare se film så er den strengt tatt ikke så viktig. Det som blir klippet bort er ikke mer enn det som er beregnet fra filmproduksjonsstadiet. Bildet vil bli litt skarpere med 1:1 mapping og 1080p, men på film tviler jeg på at dette vil være lett å se med mindre du dytter nesa helt inntil skjermen mens den står på pause.

Det blir først skikkelig viktig når tven skal brukes som monitor.

8175975[/snapback]

Ok, da skjønner jeg. Men da har oppdateringer kommet og alt fungerer? Skal nemlig også koble opp pcen og PS3.

Finnes det noen butikker med tven inne forresten? Lyst til å se hva jeg kjøper :)

Ellers takk for glimrende svar!

Andre

Lenke til kommentar

Oppdateringen er jo høyst aktuell for folk som skal koble til pcen, men jeg ble selv overrasket over hvor bra bildet ble også uten pixelmapping. Er jo bare å ringe samsung for å få oppdateringen, så ikke noe stress. Hittil er jeg meget fornøyd. Også er jo tven i seg selv ekstreemt lekker å se på.

Tven er inne hos amentio.no, som også har god pris og god service!

Endret av You&Me
Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg. Men da har oppdateringer kommet og alt fungerer? Skal nemlig også koble opp pcen og PS3.

Finnes det noen butikker med tven inne forresten? Lyst til å se hva jeg kjøper :)

Ellers takk for glimrende svar!

Andre

8176118[/snapback]

Expert og Euronics er samarbeidspartnere med Samsung Nordic så det er nesten bare de som har tv på lager/i butikk. Alle Euronics og Expertbutikker jeg har vært innom har hatt F71 på utstilling.

Lenke til kommentar

Er det bare ved 1080p sendinger det blir overscan? Eller er det også ved lavere sendinger (la oss si 480p, eller hva det er en Wii kan sende ut).. Det blir litt dumt å ikke få med hele skjermen når man skal spille, men på den andre siden, 2-3 % er ikke så mye da.

Lenke til kommentar

Overscan vil skje på alt materiale som vises på skjermen, slik som tver alltid har gjort og tv, film og spillprodusenter er klar over dette så du mister ingen ting som er ment å vises.

Det største problemet med overscan er at bildet blir skalert selv om det er 1080p og dermed egentlig kunne blitt vist piksel for piksel. I materiale som ikke er 1080 i utgangspunktet vil det alltid skje en skalering så her er overscannen ikke egentlig noe problem.

Lenke til kommentar

Dersom dere vil ha litt bedre kundeservice der dere handler tv'en, vil jeg anbefale å betale 1300,- mer og heller kjøpe den på www.bestbuy.no eller expert.

Amentio.no har muligens Norges desidert dårligste kundeservice.

Når du sender dem en mail så må du ikke belage deg på og få svar.

Hvis du ringer kundeservice kan det ta flere timer før du kommer igjennom på telefonen.

Dersom du returnerer et produkt kan du ikke være garantert å få igjen pengene.

Men for all del, valget er deres :hmm:

Lenke til kommentar
Dersom dere vil ha litt bedre kundeservice der dere handler tv'en, vil jeg anbefale å betale 1300,- mer og heller kjøpe den på www.bestbuy.no eller expert.

Hvis du ringer kundeservice kan det ta flere timer før du kommer igjennom på telefonen.

8188547[/snapback]

At de er trege på å svare mail skal jeg gi deg. Men man kommer strengt tatt rimelig greit gjennom på telefon. Og all min kommunkasjon med Amentio (som jeg kjøpte tven gjennom) har vært aldeles strålende. At daglig leder selv kjørte tven ut til meg (fordi jeg bor i Trondheim, der amentio holder til) er heller ikke noe minus. Svært fornøyd!

Lenke til kommentar

8188547[/snapback]

At de er trege på å svare mail skal jeg gi deg. Men man kommer strengt tatt rimelig greit gjennom på telefon. Og all min kommunkasjon med Amentio (som jeg kjøpte tven gjennom) har vært aldeles strålende. At daglig leder selv kjørte tven ut til meg (fordi jeg bor i Trondheim, der amentio holder til) er heller ikke noe minus. Svært fornøyd!

8189367[/snapback]

Jasså?

De gangene jeg har ringt så har jeg ikke kommet igjennom.

Det ringer i ca 10 minutter hver gang helt til jeg får svar om at ingen selgere har muligheten til å besvare telefonen, og jeg blir dermed frakoplet.

Et tips hvis man ikke kommer igjennom er å velge bedriftskunde som menyvalg.

Da kommer man lett igjennom.

Men de kan ikke besvare deg like mye som privatkunde-selgerene kan.

Jeg har også prøvd sentral-bordet hvor jeg da blir satt over til en selger som ikke besvarer. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, det hender det er vanskelig å komme igjennom. I de tilfellene har jeg bare ringt sentralbordet og spurt om de kan få en selger (Erik, eller daglig leder Håvard) til å ringe meg opp igjen så fort de får tid. Har funka greit :)

Lenke til kommentar

*danser en liten lykkedans* Endelig!

Førsteinntrykk: Tven ser ut som en million kroner. Innstillinger må definitivt justeres for å oppnå best bilde, men det var veldig greit å få til (jeg har forresten en liste over innstillinger som jeg har samlet fra forskjellige forum og greier hvis noen har lyst på). Minst like godt svartnivå som noen annen lcd jeg har sett, men ikke helt på nivå med den to år gamle 32" panasonic crten min. Baklyset (power saving) må skrus ned for å oppnå best mulig sortnivå.

Bildet fra den dekoderen min (CD digitalboks, rgb scart) Er slett ikke verst og definitvt bedre enn jeg hadde trodd :)

Fra dvd over hdmi er bildet direkte fantastisk. Jeg ser detaljer som jeg ikke trodde fantes på filmene mine. Gleder meg som en liten unge til å koble opp ps3 på fredag og fyre opp noen spill og filmer i full hd :w00t:

Lyden er ikke noe å skryte av, det anbefales på det sterkeste å koble til et realt lydanlegg.

Jeg kommer tilbake med litt grundigere gjennomgang når jeg har fått lekt meg litt med tven :)

Edit:

Jeg hadde bare mobilen for hånden, så dette er er ikke så veldig klart og detaljert, men her er et bilde:

stua.jpg

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...