Jimmith Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hre er svaret Amentio sendte meg i dag når jeg spurte om når vi kunne forvente å få tvene hjem til våre stuer: "Hei Lastebil med din( og min) TV er på vei fra Sverige i denne stund og er ventet her hos oss i morgen. Vi har defor bestilt postbil til samme tid slik at vi bare klistrer på fraktlapper på TVene og losser fra dene ene lastebilen over til postbilen og får de shippet ut i morgen. Mvh Erik ****** Amentio AS" Til referanse har Erik hos Amentio bestillt denne tven selv, noe som har kommet frem flere ganger. Hva betyr dette for oss? Hvem vet, men det virker jo som om stuene våre kan glede seg. Jeg foreslår at vi alle sammen sender en mail til Samsung (igjen, for de som har gjort det før) om å få firmware med justscan (1:1 pixel mapping) så kanskje vi kan nyte en pixelmappet 1080 påske (med ps3) hele gjengen http://www.samsung.com/no/support/contactus/index.htm# Klikk på "TV" under tittelen "lyd og bilde" midt på skjermen (under bilde av en dame med nytt surroundanlegg) for å få opp kontaktskjema. Endret 15. mars 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) På sidene deres står det at amentio har ca. 50 tver inne nå. Det betyr at de har fått flere tver enn det folk har bestillt, noe som igjen betyr at dere og jeg får en tv nå snart håper jeg! Det hadde vært perfekt! PS: Jeg tror det er karmaen min som er litt snill mot meg nå. Jeg har nemmelig jobbet ekstra mye med skolearbeid i det siste. Dere kan alle takke meg og min skoleiver for at tvene kommer (Jeg har nå sendt mail til Samsung angående 1:1 pixel mapping på TVen) Endret 15. mars 2007 av C0rt3z Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvilken firmware er det på disse skjermene, fint om noen kunne sjekket dette når de får den og om "Just scan" funksjonen ligger inne slik at man slipper å oppgradere for å få pixelmapping via HDMI. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 jeg tror ikke samsung har sluppet noen tver rett fra fabrikken med justscan desverre. Har fulgt nøye med på den store F71 tråden på AVforums.com og ingen har fått en med justscan enda i hvertfall. Lenke til kommentar
boxman Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 jeg tror ikke samsung har sluppet noen tver rett fra fabrikken med justscan desverre. Har fulgt nøye med på den store F71 tråden på AVforums.com og ingen har fått en med justscan enda i hvertfall. 8165969[/snapback] I den tråden virker det tilfeldig hvilken firmware de får fatt i. Skal den fikse både "colour-bug" og overscan, er det 1010SVC som gjelder. Er den å finne for download noe sted, eller blir man nødt å vente til evt. Samsung sender den på cd? Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 På norske avforum er det en fyr som mener han har 1010svc, denne ble visst innstalert av en servicemann fra Samsung. Dette er det eneste tilfellet av 1010svc som er rapportert. Lenke til kommentar
boxman Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 På norske avforum er det en fyr som mener han har 1010svc, denne ble visst innstalert av en servicemann fra Samsung. Dette er det eneste tilfellet av 1010svc som er rapportert. 8166065[/snapback] Hmm...vel, jeg skal ikke begynne å rote med det der umiddelbart uansett. Først skal jeg se hvordan tv'en fungerer uten. Men først må jeg få tv'en da. Kommer den ikke i dag, blir helga ødelagt! Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da får du nok en dårlig helg tror jeg Jeg ringte nettopp amentio. De (amentio altså) driver i skrivende stund og sender ut tvene med posten. Man kan vente TVen på mandag eller tirsdag. Lenke til kommentar
boxman Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da får du nok en dårlig helg tror jeg Jeg ringte nettopp amentio. De (amentio altså) driver i skrivende stund og sender ut tvene med posten. Man kan vente TVen på mandag eller tirsdag. 8166449[/snapback] Nå bor jeg i Trondheim, så posten kan vel ikke bruke såååå lang tid på å få kjørt ut tv'ene. Blir kanskje ikke før i morgen da, men bekreftelsen fra posten bør i det minste foreligge i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er det noen som har fått noen forsendelsesbekreftelse eller sendingsnummer enda? Lenke til kommentar
boxman Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Er det noen som har fått noen forsendelsesbekreftelse eller sendingsnummer enda? 8166973[/snapback] Fikk nettopp beskjed fra Håvard om at jeg kunne få levert tv'en hjem i dag. Så da er de vel ikke så langt borte for dere andre heller... Endret 16. mars 2007 av boxman Lenke til kommentar
You&Me Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Håvard ringte meg i dag, og sa at han kunne kjøre ut tven til meg i ettermiddag (bor i trondheim). Da snakker vi god kundeservice! Lenke til kommentar
You&Me Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da var tven i hus Nå må jeg bare spurte ut å kjøpe HDMI-kabel og overgang fra macbooken. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da var tven i hus Nå må jeg bare spurte ut å kjøpe HDMI-kabel og overgang fra macbooken. 8167530[/snapback] Jeg vil ha tv! Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da var tven i hus Nå må jeg bare spurte ut å kjøpe HDMI-kabel og overgang fra macbooken. 8167530[/snapback] Når bestillte du TVen da? Min ordre er fortsatt under behandling. Bestillte 6 februar. Lenke til kommentar
You&Me Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Bestilte den 8. februar, men grunnen til at jeg fikk den så tidlig var at Håvard kjørte den hjem til meg siden jeg bor i Trondheim! (Fast kunde hos amentio fremover ) Også godt nytt til dere andre: Ringte Samsung Norge, og de har nå begynt å gi ut firmwaren (som ordner 1:1 pixelmapping via HDMI). Trengte bare å gi litt ymse info på 5 minutter, og kabel/cd/instruksjon er nå på vei i posten Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Bestilte den 8. februar, men grunnen til at jeg fikk den så tidlig var at Håvard kjørte den hjem til meg siden jeg bor i Trondheim! (Fast kunde hos amentio fremover ) Også godt nytt til dere andre: Ringte Samsung Norge, og de har nå begynt å gi ut firmwaren (som ordner 1:1 pixelmapping via HDMI). Trengte bare å gi litt ymse info på 5 minutter, og kabel/cd/instruksjon er nå på vei i posten 8168354[/snapback] Fantastisk! Nå gleder jeg meg enda mer Til opplysning for oss som ikke får dirkte leveringsservice fra daglig leder: Tvene blir sendt som bedriftspakke og blir derfor levert på døra mellom 08 og 16, så hvis man ikke er hjemme i denne perioden må man belage seg på å hente tven på posten Neste uke blir en gledens uke med både tv og ps3 Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er det noen som vet om posten sender ut ting på lørdager? Jeg er nesten desperat etter å få hendene mine på tven min! Men jeg er litt nervøs, på orderen min står det fortsatt "Under behandling", jeg bare håper at de ikke glemmer meg! Det hadde vært så typisk min flaks, vente i 1,5 mnd for å få tven og så glemmer de å sende til meg når de først får tver. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Bedriftspakker kommer bare på hverdager desverre Det står "under behandling" på min også, de kan vel ikke ha glemt oss begge to.. eller? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Nei, for guds skyld, jeg håper ikke det. For da er det to stykker som kommer til å sitte å gråte en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå