Poppe Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei,kjøpte i november ifjor en bærbar DVD spiller hos Lefdal internett. Den var DOA og jeg byttet den i butikken januar iår. Men den har ikke vært bra den heller så nå er også den kaputt etter lite bruk. Sendt en mail til Lefdal om en returlapp så jeg kunne sende den inn på garanti rep. Men fikk til svar at det kunne de ikke men jeg fikk en adresse jeg kunne sende den til hvis jeg skulle ha service på den... Sendte svar med at jeg ikke skulle ha service men garanti rep men fikk samme svaret som første gangen. Det jeg lurer på er om jeg kan heve kjøpet pga dette er jo andre gangen denne spilleren streiker og har ikke nettbutikken plikt til å sende en returlapp hvis jeg må sende den på garanti rep? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det kan være du må legge ut, men du skal ikke ha noen kostnader i forbindelse med insending av defekte varer. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Ok,men jeg har mest lyst til å heve handelen. Er det noen som vet om det er etter andre eller tredje gangs feil en kan det? Endret 18. desember 2006 av Poppe Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hvis det viser seg at det er samme feil hver gang, så vil du kunne heve kjøpet etter 3. gangs innsendelse og det her blir konstantert samme feil som de 2 foregående reperasjonene. Er det forskjellige feil så er det ikke noen begrensninger Endret 18. desember 2006 av Loko Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Er det ikke etter 2. gangs innsendelse, hvis det er samme "symptomer"? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Jo, tredje gangen produktet feiler med "tilsynelatende" samme feilen har man rett til å heve kjøpet. (Med "tilsynelatende" mener man at det for forbrukeren virker som det er samme feilen, hvis ikke denne klausulen hadde vært der kunne jo bare butikken hevdet at det var en annen komponent som forårsaket feilen og dratt saken ut i evigheter) Edit: Noen butikker gir deg en heving av kjøpet hvis du etterspør det. Det er bare å spørre når du er i butikken det! Hvis du får det bekreftet på tlf så sørg for å få bekreftelsen på mail og ta med i butikken. Endret 19. desember 2006 av Rookie_NO Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Selger kan uansett kreve å undersøke gjenstanden før hevingen oppfylles... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Selger kan uansett kreve å undersøke gjenstanden før hevingen oppfylles... 7533719[/snapback] men ikke for en hver grunn. Selger kan ikke sitte på gjerdet i lang tid, mens kunden sier det er feil, og så etter en god stund kreve den rettigheten. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Jo, tredje gangen produktet feiler med "tilsynelatende" samme feilen har man rett til å heve kjøpet. (Med "tilsynelatende" mener man at det for forbrukeren virker som det er samme feilen, hvis ikke denne klausulen hadde vært der kunne jo bare butikken hevdet at det var en annen komponent som forårsaket feilen og dratt saken ut i evigheter) Edit: Noen butikker gir deg en heving av kjøpet hvis du etterspør det. Det er bare å spørre når du er i butikken det! Hvis du får det bekreftet på tlf så sørg for å få bekreftelsen på mail og ta med i butikken. 7533685[/snapback] Ok,takk for svar.Har sendt den inn nå til rep.Gir en tilbakemelding hvis det blir mere problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå