Gå til innhold

Garanti rep av bærbar DVD.


Anbefalte innlegg

Hei,kjøpte i november ifjor en bærbar DVD spiller hos Lefdal internett.

Den var DOA og jeg byttet den i butikken januar iår.

Men den har ikke vært bra den heller så nå er også den kaputt etter lite bruk.

Sendt en mail til Lefdal om en returlapp så jeg kunne sende den inn på garanti rep.

Men fikk til svar at det kunne de ikke men jeg fikk en adresse jeg kunne sende den til hvis jeg skulle ha service på den...

Sendte svar med at jeg ikke skulle ha service men garanti rep men fikk samme svaret som første gangen.

Det jeg lurer på er om jeg kan heve kjøpet pga dette er jo andre gangen denne spilleren streiker og har ikke nettbutikken plikt til å sende en returlapp hvis jeg må sende den på garanti rep?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det viser seg at det er samme feil hver gang, så vil du kunne heve kjøpet etter 3. gangs innsendelse og det her blir konstantert samme feil som de 2 foregående reperasjonene.

 

Er det forskjellige feil så er det ikke noen begrensninger

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Jo, tredje gangen produktet feiler med "tilsynelatende" samme feilen har man rett til å heve kjøpet.

 

(Med "tilsynelatende" mener man at det for forbrukeren virker som det er samme feilen, hvis ikke denne klausulen hadde vært der kunne jo bare butikken hevdet at det var en annen komponent som forårsaket feilen og dratt saken ut i evigheter)

 

Edit: Noen butikker gir deg en heving av kjøpet hvis du etterspør det. Det er bare å spørre når du er i butikken det! Hvis du får det bekreftet på tlf så sørg for å få bekreftelsen på mail og ta med i butikken.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Jo, tredje gangen produktet feiler med "tilsynelatende" samme feilen har man rett til å heve kjøpet.

 

(Med "tilsynelatende" mener man at det for forbrukeren virker som det er samme feilen, hvis ikke denne klausulen hadde vært der kunne jo bare butikken hevdet at det var en annen komponent som forårsaket feilen og dratt saken ut i evigheter)

 

Edit: Noen butikker gir deg en heving av kjøpet hvis du etterspør det. Det er bare å spørre når du er i butikken det! Hvis du får det bekreftet på tlf så sørg for å få bekreftelsen på mail og ta med i butikken.

7533685[/snapback]

 

Ok,takk for svar.Har sendt den inn nå til rep.Gir en tilbakemelding hvis det blir mere problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...