Gå til innhold

Min cpu har ikke riktig hastighet

Xantix

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter med en gammel cpu athlon 2800 xp og da jeg måtte gjøre en del endringer så ser at den nå settes opp som 1.25 ghz noe jeg opplever de fleste av mine gamle cpu'er ble satt til uansett. Jeg gikk da inn på bios og endret cpu frekvensen fra 100 som var default til 133 men dette har ført til at maskinen re-starter hele tiden. Den blir ustabil. Mener denne egentlig skal være 2.2ghz. har en psu på 300v og en del disker koblet til. Er dette nok til at den skal bli ustabil? Mener å huske at den ble ustabil tidligere når jeg endret fra 100 til 133 selv om det ikke var annet enn os disken som var koblet til.... Teit at default alltid settes til 100 og langt under cpu'en egentlig hastighet så man selv begynne å knote for å få den til å yte riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel for noen timer siden så viste den seg som 1.6ghz og selv etter at jeg har koblet fra alt mulig bortsett fra os disk så re-starter den om den ikke står på 100 og det er ikke noe mer jeg har funnet for å justere. I bios heter "cpu frekvens 100 - 333) og det er denne jeg setter til 133 og da tryner pc'en :( Bare når jeg setter den til 100 igjen fungerer den men da som 1.25 og ikke 2.1 som den skal være med tanke på at det er en 2800 xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...