Stigma Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei hei, Kan noen gi meg sine erfaringer på denne ruter modellen? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34404 Den er visstnok den billigste ruteren som går ann å installere custom (DD-WRT) firmware på. Den har også samme specs som en WRT54GL (16meg RAM, 4 meg flash), noe som gjør den meget egnet sånn sett. De andre spesifikasjonene skal også være så og si identiske, bortsett fra at denne faktisk skal støtte enda større hasighet trådløst enn WRT54GL. Og så prisen da seff... den gis jo nesten bort SÅ jeg lurer på om noen har erfaringer med denne modellen (obs obs, ikke andre tidligere buffalo modeller, da jeg vet de har vært litt shabby). Fungerer disse greit? Jeg er spesiellt interessert i hvordan de funker med custom firmware på plass i dem. -Stigma Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har denne selv, og er svært fornøyd, spesielt med Buffalos egen software. Bare koblet opp, anga ønsket sikringsmetode, switchet til bridge via den nyttige bryteren under, og siden har den bare funket. Virker stabil. Formet nå en vag plan om å omgå min plagsomme Speedtouch 546i ved å la Buffalo'n terminere PPPoA fra NGT, men det kan nok drøye litt før den erfaringen kommer. Viste ikke engang at den kunne ta homebrew fw... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 RulleRimfrost skrev: Jeg har denne selv, og er svært fornøyd, spesielt med Buffalos egen software. Bare koblet opp, anga ønsket sikringsmetode, switchet til bridge via den nyttige bryteren under, og siden har den bare funket. Virker stabil.Formet nå en vag plan om å omgå min plagsomme Speedtouch 546i ved å la Buffalo'n terminere PPPoA fra NGT, men det kan nok drøye litt før den erfaringen kommer. Viste ikke engang at den kunne ta homebrew fw... 7528891[/snapback] Vet du om den kan ta PPPoA med eller uten custom firmware forresten? Hvis den kan det, så er det jo HELT ideelt -Stigma Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 henger meg på her da den der så knall ut til mitt bruk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Hvis du ikek kjører custom firmwar på det, så bør du sjekke WRT-DD. Der vil du få noen helt utrolige muligheter til avanserte QoS funksjoner, forsterking av trådløse signaler osv. osv. Håper fremdeles noen kan gi meg svar anngående PPPoA med eller uten custom firmware. Hvis den tar PPPOA så kan jeg droppe bridge modemet jeg har stående nå. -Stigma Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Kan opplyse om at flash funker helt perfekt. Kn ikke en skjit om nettverk, men har sittet å fiklet 10 min uten heng eller reboot (som er rekord for min del på sub 1000 kr rutere). Som du sier, vanvittig mye instillinger. Finner dog ikke noe som heter PPPoA på listen En liten sak : på original fw kan en logge inn selv om den er i bridge (xx.x.x.100 i stedet for xx.x.x.1). Finnes denne muligheten i dd-wrt også ? Endret 18. desember 2006 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Aner ikke, jeg er rimelig fersk på DD-WRT selv, men det er masse dokumetasjon og egne forumer for denne firmwaren om du googler etter DD-WRT så finner du det -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå