John-Abruzzi Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hallo....jeg har lurt litt på hvorfor noen bicepsar er mer spisse og noen mer runde....då leste jeg "Lett smerte/ubehag i biceps" der jeg så bildet av biceps, som var "delt i to" med den lange og korte delen? selv er bicepsen min mer rund enn spiss Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det er nok noe genetisk og noe med fettprosent og gjøre. Sikkert enda flere faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Tror nesten BARE genetiken er det som tells, noen kan få peak, andre ikke. Men hvor vidt du ser peaken har også med gener å gjøre og fettprosent. Selv har jeg ikke noe bra peak pga genene mine. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvor korte eventualt lange muskelsener dere har, er selvfølgelig genetisk. Men det dere sier her at du ikke kan få bedre peak er litt feil. Det er faktisk mulig å "spisse" Biceps brachii til en hvis grad. Biceps brachii (Bi betyr 2 og ceps betyr hode) er en to-hodet muskel. Dvs den har ett felles feste, men den har går ut i to hoder. Ved å trene det lange hodet vil peaken komme bedre frem. Hvilket hode som trenes avgjøres hvordan du holder vektene. Du trener selvfølgelig begge hodene under trening, men ved å holde med hammer grep, aktiviseres mer av det lange hodet. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Takk for forklaring, kengdal. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hvor korte eventualt lange muskelsener dere har, er selvfølgelig genetisk. Men det dere sier her at du ikke kan få bedre peak er litt feil. Det er faktisk mulig å "spisse" Biceps brachii til en hvis grad. Biceps brachii (Bi betyr 2 og ceps betyr hode) er en to-hodet muskel. Dvs den har ett felles feste, men den har går ut i to hoder. Ved å trene det lange hodet vil peaken komme bedre frem. Hvilket hode som trenes avgjøres hvordan du holder vektene. Du trener selvfølgelig begge hodene under trening, men ved å holde med hammer grep, aktiviseres mer av det lange hodet. Forutsatt at du med peak mener en kul oppover, sett fra siden, mener jeg du får mer peak ved å holde vanlig grep. Hammer curl gir mer "bredde" på muskelen. Hvis du kjenner på biceps og strammer med hammergrep for deretter å vri over til vanlig grep merker man endringen i muskelen. Endret 18. desember 2006 av EB_Veyron Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Er ikke hammercurl ment for underarmen a? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Er ikke hammercurl ment for underarmen a? 7530555[/snapback] Er ikke det, nei. På hammercurl er bare grepet annerledes. Hammercurl Vanlig hantelcurl Endret 18. desember 2006 av medlem-105476 Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Tar i hovedsak underarmen, men funker også som et tilskudd til biceps. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...HammerCurl.html Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvor korte eventualt lange muskelsener dere har, er selvfølgelig genetisk. Men det dere sier her at du ikke kan få bedre peak er litt feil. Det er faktisk mulig å "spisse" Biceps brachii til en hvis grad. Biceps brachii (Bi betyr 2 og ceps betyr hode) er en to-hodet muskel. Dvs den har ett felles feste, men den har går ut i to hoder. Ved å trene det lange hodet vil peaken komme bedre frem. Hvilket hode som trenes avgjøres hvordan du holder vektene. Du trener selvfølgelig begge hodene under trening, men ved å holde med hammer grep, aktiviseres mer av det lange hodet. Forutsatt at du med peak mener en kul oppover, sett fra siden, mener jeg du får mer peak ved å holde vanlig grep. Hammer curl gir mer "bredde" på muskelen. Hvis du kjenner på biceps og strammer med hammergrep for deretter å vri over til vanlig grep merker man endringen i muskelen. 7530086[/snapback] Hammer curl gir mer bredde ja, fordi den involverer det lange hodet i større grad. Det er det korte hodet som gir mest topp. Men det lange hodet ligger "høyere" en det korte. Så toppen på "peaken" er faktisk det lange hodet. Du kan se det på det bilde her. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Mi nhar forandret seg siden jeg begynte å trene seriøst. Først var den nokså rund, deretter ble den mer og mer spiss. Lenke til kommentar
cRave Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har hørt at antall reps og serier virker inn på formen på biceps i tilleg til øvelse Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har hørt at antall reps og serier virker inn på formen på biceps i tilleg til øvelse 7590461[/snapback] Antall reps virker ikke inn, men tror øvelsen kan ha noe å spille inn på hvor "bra" peaken blir for de som har peak. Er jo forskjellige deler av biceps man trener litt mer i forskjellige øvelser for biceps har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå