Gå til innhold

2 x Corsair TWIN2X eller 1 x Corsair Dominator

simenss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde selv gått for 4GB-valget. Skjønte ikke helt det med lik pris da, med tanke på at det er 4 mot 2 GB.

7528473[/snapback]

Skjønner forvirringen. Mente at 4GB Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB koster kun litt mindre enn 2GB Corsair Dominator TWIN2X6400C3DF 2048MB. Har ikke mye greie på dette, så tenkte kanskje at jeg like godt kunne kjøpe 2GB Corsair Dominator TWIN2X6400C3DF 2048MB ;)

Lenke til kommentar
Skal du klokke mye da?  De billigere brikkene er jo egentlig gode for en del, og med 4GB er du klar for framtiden.  Programvare blir jo ikke akkurat noe mer sparsommelig på minnet heller.  ;)

7528522[/snapback]

Har aldri overklokket noe, og kommer nok ikke til å gjøre det heller :)

Lenke til kommentar

Da går jeg for 2 x Corsair TWIN2X 2024MB ;) En annen ting: Jeg har lest at det å ha 4 minnebrikker kan gå ut over ytelsen og mye jeg ikke forstod. Ligger det noe i dette? Husker også at jeg for lenge siden kjøte 4 minnebrikker, men måtte selge den ene fordi jeg kun kunne kjøre minne på 333-et-eller-annet, mens med tre kunne jeg kjøre på 400-et-eller-annet. Noen som vet hva jeg snakker om? :ermm:

EDIT: Fant linken

PC for bildebehandling og kontorbruk:

Valget stod mellom 2 eller 4 GB. Denne artikkelen hos X-bit labs viser at det å putte inn fire (DDR) brikker i hovedkortet kan gå ut over ytelsen fordi Athlon kjører med redusert hastighet mot minnet med mer enn to minnebrikker. Hvis alternativet er å swappe til disk hele tiden koster det selvfølgelig ennå mer ytelse så her er det ikke noe fasitsvar. Jeg gjør normalt ikke veldig avanserte ting i fotoeditoren, men kjører ofte batcher med behandling av RAW-filer og skannede TIF-filer. Jeg regnet derfor med at 2GB burde holde, men ønsket bra aksesstider mot minne. Jeg valgte til slutt å kjøpe 2GB (2x 1GB brikker) med litt bedre enn middels timing (og litt høyere pris). Jeg fikk anbefalt Mushkin HP3200 med CL 2-3-2 der jeg handlet. Jeg kjente ikke Mushkin fra tidligere, men et søk på nettet ga i hvert fall to ganske positive tester av dette settet. I ettertid har Hardware.no og så testet og den artiklene finner du her.

Med byttet til AM2 har AMD også (Intel har gjort det lenge) tatt i bruk DDR2-minne. Jeg gjorde et forsøk på å finne en test hvor man har testet ytelse med to og fire minnebrikker og DDR2-minne, men fant ikke det. Fant imidlertid noen referanser som tyder på at fire brikker vil gi dårligere hastighet mot minne også for DDR2, så det kan være en god ide å sjekke at man virkelig trenger mer enn 2GB før man investerer i det.

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...