Gå til innhold

hva er multiplieren på opteron 175?

Joachricar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke det 11x200 da altså 2200 mhz?

165 er 9 (1,8ghz)

170 er 10 (2,0)

175 er 11 (2,2)

EDIT: du trenger jo ikke å kjøre høy ram frekvens selv om du har høy fsb, med mitt herlige asrock(dual-sataII:D) hk kan man kjøre ram på halvparten av fsb frekvensen.

Endret av åousky
Lenke til kommentar

Du alltids bruke en divider på ramen så det spiller ingen rolle for prosessorvalget. Derimot hvor høy FSB hovedkortet ditt klarer gjør det. Jeg f.eks har en Opty 165 @ 3 GHz og da er FSB=333 MHz, noe som de færreste HK klarer. Men nå som prisforskjellen er såpass liten hadde jeg gått for en 175.

Lenke til kommentar

Stepping har med når og hvor den er produsert. Det viser seg at noen steppinger er bedre til og klokke en andre. Noen kommer lengre på stock volt en andre, noen har mindre cold bugs en andre etc. Den steppingen som komplett kjører på nå ligger rundt 3ghz på relativt lav vcore med de fleste, dette kan variere.

Grunnen til at jeg sier at du kan like så gjerne satse på en 165 er at de klokker like langt som 170 og 175.

Og når det ser ut som komplett har den steppingen som de fleste har fått som har bestilt de siste ukene så er du sannsynlig vis sikret en god klokker.

Men du er aldri sikret og få samme stepping som vi andre har fått.

Endret av death_comes_rippin
Lenke til kommentar

nei oki.

Hadde tenkt å bestille fra amentio jeg... skal kjøpe hdd i tillegg, og der var de billigst tilsammen.

Men synes det er litt rart at en på 1.8Ghz klokker like langt som en på 2.2 :p

Hvis det er bra stepping på 175'en da?

Går det an å sende en e-post til amentio og spørre hva for en stepping de har på de?

Endret av jokkeman
Lenke til kommentar
nei oki.

Hadde tenkt å bestille fra amentio jeg... skal kjøpe hdd i tillegg, og der var de billigst tilsammen.

Men synes det er litt rart at en på 1.8Ghz klokker like langt som en på 2.2 :p

Hvis det er bra stepping på 175'en da?

Går det an å sende en e-post til amentio og spørre hva for en stepping de har på de?

7533237[/snapback]

Heia..

Du kan jo alltids ringe og spørre, men det er slett ikke sikkert at de gidder :!:

prøv da :cool:

Lenke til kommentar

ingen av de som var på kundegreiene hadde peiling på hva stepping er :hrm:

men det står jo stepping: E6 på siden til amd da...

går det an å se det på boksen til cpu'en eller noe sånt?

Netshop fyren kunne ta å se på prosessoren hvis han fikk vite hva han skulle se etter, eller hvor..

Endret av jokkeman
Lenke til kommentar
han fant steppingen tror jeg:

ccbwe 0551vpmw...

er det bra eller?

7534421[/snapback]

søkte litt på nettet og fant resultater som var alt fra 2.4-3GHz, så det kommer vel mye an på resten av hw´en da, men jeg regner med at 2,5-2,6GHz burde være en smal sak :)

min kjører på 2.73GHz med 1.35v, er egentlig passe fornøyd. Har klokket den til over 3GHz men den er ikke stabil da... enda..hehehe :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...