SteinK Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei! Jeg holder på å oppgradere en PC til Pentium 4 (2,4) med nytt ASUS P4S533 hovedkort. Etter innmontering av alle deler og oppstart sendes ikke noe bilde til skjermen. Det er heller ikke noen lyd fra høyttaleren, harddisken leser ikke inn operativsystemet. LED dioden på HK lyser, det er strøm på alt utstyret som harddisk, cd rom, osv. Alle vifter går. Ved trykk på reset knappen på kabinettet lyser powerlampen på skjermen grønt et sekund før den går tilbake til gult lys. Kabinettet er et Aopen ATX med 235W power. Jeg har sjekket at det ikke er noen kortslutninger bak på hovedkortet. Alle tilkoplinger er riktige. er det noen som har en ide om hva som kan være feil? Er poweret for svakt? Er det hovedkortet som streiker? Eller prosessoren? Forslag mottas med takk Mvh Stein K Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Vil tro med 99% sikkerhet at det er strømforsyninga her. Temmelig sikkert. Kan ikke garantere det men prøver du med annen strømforsyning er jeg temmelig sikker på det kommer til å fungere. Det du kan prøve er å ta ut alle ting som ikke trenger strøm i oppstarten. Floppy, cd-rom, dvd. Alt du ikke trenger, koble det av og prøv. For den del bare koble ut harddisken oxo. Så starter du opp. Klarer maskina å starte, du hører et pip er det nok strømforsyninga som er forliten. En maskin trenger mest strøm akkurat i oppstarten. Håper dette hjelper. Mvh Koskov Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er det kontakt ut på stømforsyninga til skjermen? Får skjermen strømmen sin fra kabinettets strømforsyning? Kan jo prøve å koble denne på egen oxo. Koskov Lenke til kommentar
SteinK Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 10:33, skrev melbamix:Er det kontakt ut på stømforsyninga til skjermen? Får skjermen strømmen sin fra kabinettets strømforsyning? Kan jo prøve å koble denne på egen oxo.Koskov Hei, takk for tipset. Jeg tror også det er strømforsyningen. Kjøper nytt kabinett i dag som er tilpasset P4 prosessoren, og håper på det beste Stein K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå