diosyria Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hei:) Jeg har et Asus M2N32-SLI Deluxe kort, og medfølgende programvare: Asus pc probe ll Kan man stole blindt på dette programmet med tanke på cpu temp? Har klokket opp kortet mitt til 2,4 og tempen ligger rolig ved idl på ca 35-40 grader. Noen som har erfaring med dette? Testet også nå online på fear og tempen øker ikke høyere enn til 44 grader... Endret 18. desember 2006 av diosyria Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei:) Jeg har et Asus M2N32-SLI Deluxe kort, og medfølgende programvare: Asus pc probe llKan man stole blindt på dette programmet med tanke på cpu temp? Har klokket opp kortet mitt til 2,4 og tempen ligger rolig ved idl på ca 35-40 grader. Noen som har erfaring med dette? Testet også nå online på fear og tempen øker ikke høyere enn til 44 grader... 7528036[/snapback] Beklager å vekke en gammel tråd til live, men jeg lurer på det samme. Jeg har et p5b kort med en e6600 på. Jeg har klokka denne bittelitt, til 2700, og temperaturen ligger på 49 grader med en thermaltake 120. For det første er vel dette veldig høyt, og for det andre ser ikke viftehastigheten ut til å påvirke temperaturen. Den ligger på 49 samma om jeg setter vifta til høyeste eller laveste nivå. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Svaret er, nei 7861278[/snapback] Hehe, ok, takk for det, finnes det noe annet jeg kan bruke for å sjekke? Verdiene er helt like i Bios, så det har kanskje noe med måten kortet leser av temperaturen å gjøre? Endret 3. februar 2007 av Sinsen Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du har helt rett i at det er kortet som gir feile temperaturer så det nytter ikke å prøve andre programmer. I noen tilfeller kan en bios oppgradering løse prblemet. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du har helt rett i at det er kortet som gir feile temperaturer så det nytter ikke å prøve andre programmer.I noen tilfeller kan en bios oppgradering løse prblemet. 7861311[/snapback] Flott, mange takk, da tester jeg det. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Prøv coretemp,og se om du får andre verdier.Jeg stoler mer på de,enn probe eller speedfan. Endret 3. februar 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv coretemp,og se om du får andre verdier.Jeg stoler mer på de,enn probe eller speedfan. 7861402[/snapback] Den sier det samme, så enten er det noe veldig galt med kjøleløsninga mi, eller så er det som nevnt over, noe med måten hovedkortet sjekker temperaturen. Jeg sier ifra om noe spennede skjer når jeg oppdaterer bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå