kiripe Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Heisann, plutselig så var hele veien her utsatt for strømbrudd noe som førte til at pc'en her hjemme ble svart. Startet opp igjen med en gang og windows kjørte noe chkdsk og sånn automatisk ved oppstart, men med det resultat at pc'en ikke funker nå. Det er ingen startknapp på linja nede, lite av programmer som fungerer, og jeg får ikke opp noen system restor points, selv om jeg vet jeg har hatt dette på. Tenkte jeg skulle kjøre recovery console fra win xp cd'en, men den vil ikke boote fra cd'en.. cdromen snurrer og sier trykk en tast for å boote fra cd, men enser ikke at jeg trykker som en villmann. Det beste hadde kanskje vært å fått boota i sikkerhetsmodus og tatt system restore derfra, om det går? Noen innspill, for jeg husker ikke en gang åssen jeg booter i sikkerhetsmodus... Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 For å boote i sikkerhetsmodus må du trykke F8. Da kan du velge mellom et par forskjellige ting. Du kan ta en titt innom å boote med F5 i stedet for F8, så får du noen andre valg. Kan være noen av de passer bedre for deg. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 For å boote i sikkerhetsmodus må du trykke F8.Da kan du velge mellom et par forskjellige ting. Du kan ta en titt innom å boote med F5 i stedet for F8, så får du noen andre valg. Kan være noen av de passer bedre for deg. Mvh, Beej80 7528835[/snapback] Hallais! Takker, men jeg får ikke til noen boot med F8, den booter bare på vanlig måte?? Får prøve F5 også da.. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Du må trykke F8 på riktig tidspunkt. Dvs ret før/når windows starter. Hvis du trykker og holder inne F8 etter at maskinen har funnet harddiskene og den andre skjermen kommer opp (den som lister hardware), så skulle dette gå helt fint. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Det funker ikke med med F8 eller F5 uansett hvordan jeg gjør det, om jeg så trykker febrilsk eller holder den inne. Det funket imidlertid på første forsøk på laptopen.. Det er det som er så rart. Det funker ikke å trykke når den ber om at hvilkensomhelst tast trykkes for å boote fra cd. Det eneste som funker er F10 for å komme inn i bios. Det skal også være en måte å velge at neste oppstart skjer i sikkerhetsmodus, når man har boota i vanlig modus, kunne kanskje prøvd å få til den om noen husker hvor man velger det? Mektig irriterende dette her! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hos meg er det F1 som kommer inn i BIOS. Og F8 kan jeg bare dundre på febrilsk så dukker safemode-valg skjermen opp. Hvis du er for treig skjer det ingenting og Windows starter opp. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har du USB tastatur ? Er støtte for USB tastatur i så fall slått på i BIOS ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Har du USB tastatur ? Er støtte for USB tastatur i så fall slått på i BIOS ? Mvh, Beej80 7529103[/snapback] Har trådløs / USB, men vil dette være gjeldende da det faktisk funker å trykke F10, for å komme inn i bios? Kanskje jeg fomler, men takk for at du tar deg tid til å hjelpe Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 USB tastaturer funker ikke i "windows" booten før du starter opp. Har samme problemer selv. Funker i Bios + i Windows. Men kan ikke trykke på F8 eller F5 under boot. Kan heller ikke velge operativsystem Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 USB tastaturer funker ikke i "windows" booten før du starter opp. Har samme problemer selv. Funker i Bios + i Windows. Men kan ikke trykke på F8 eller F5 under boot. Kan heller ikke velge operativsystem 7529211[/snapback] Men knappene Del og tab funker på ABIT oppstartscreen.. Så rett før windowsskjerm så er det ingen knapper som funker, som da jeg velger å boote fra cd.. systemet spinner opp cdromen og sier trykk en tast for å boote fra cd, men uansett hva jeg trykker på så blir det ikke registrert. Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Auda. Det at du kommer inn i windows og at noen programmer funker, men ikke alle høres ut som en hardware feil Som kan oppstå ved strømbrudd. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Er ikke umulig, men har størst tiltro på softwarefeil selv.. Har nemlig hatt noe av det samme tidligere, bare at da klarte jeg å få bootet opp recovery console på WinXP cd'en. Morsomt nick forresten Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hehe takker, prøver febrilsk å endre det til Smokenomore Hva om du kobler tastaturet til via en PS\2 til USB dipledutt, evt teste med ett annet tastatur? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 he he ja det er nok ikke bare bare det.. Skal se hvha jeg får til i løpet av kvelden, passe irritert over at jeg kasta det gamle ps2 tastaturet nå.. Liksom ikke helt dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå