Pasient Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Her er problemet. På skolen hvor jeg jobber så kjører vi Novell. Novell tar seg av det meste, brukere, print og fillagring for brukere. Men vi har også diverse bokser stående rundt omkring som kjører windows 2000 eller 2003 server. Men det er på en av disse boksene, at novell på en måte krangler med den. For det går utrolig tregt og åpne den. Før vi instalerer novellklienten, så går det lynkjapt. Men så snart Novell er inne, så går det utrolig tregt igjen. Sjefen min har forska litt på det der, og han har enda ikke funnet noen forklaring på problemet. Så derfor lurte jeg på om noen av dere hadde opplevd det samme. Er evig takknemlig for alle svar og forslag. Dette holder på å gjøre meg sinnsyk. Den boksen inneholder alt av programmer vi bruker osv osv. Den er i bruk konstant nesten. Og at det tar 2 minutter og åpne et word dokument på det værste, gjør ikke akkurat saken bedre. Litt info om nettverket vårt: Windows 2003 servern står rett i stamnettet vårt, og det samme gjør novell servern. Vi kjører NetWare 6,5 med SP5. W2k3 boksen kjører kontinuerlige oppdateringer. Vi bruker Novell klient 4,91 SP2. Det er ingen spor av IPX i nettet, vi kjører kun IP. Novell klienten er også konfigurert til å kjøre ip. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få disse to til å snakke sikkelig. Som sagt så er det Novell klienten som er "synderen" her. Fordi at når vi har en "ren" maskin, altså kun windows pålogging, så fungerer det utmerket. Da går det veldig raskt. Men med engang vi legger inn novell klienten, så går alt ufattelig tregt. Sjefen min lurer også på om det er en idee og aktivere WINS? Har nå oppgradert Novell klienten til verson 4.91 SP3, uten noen forberdringer. Takker for svar Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Ingen som vet? (Jeg har posta i HWB, men der var det heller laber respons) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå