Gå til innhold

XFX GeForce 7950GT/550-610 Tråden

Rambo82

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ett XFX GeForce 7950GT 610M 512mb

Har hørt at dette blir varmt under spilling,vil jeg trenge en vifte til dette?

Ser at det er fire hull oppå det som kansje er der for å montere en vifte?

Noen som har tips til vifte(hvis dette trenges?)

Har en 80mm vifte montert bakpå kabinettet fra før + en 80mm foran harddisken.

På cpu står en stock vifte med rør som går ut av kabinettet. Hovedkortet har ikke vifte,men bare en "kjøleribbekasse".

Vil det holde med de viftene jeg har montert i kabinettet selv med dette skjermkortet i?

post-115063-1166797672_thumb.jpg

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen med erfaring med å montere en vifte på dette kortet?

Temperaturen her er på 62/63c idle. er det normalt/unormalt?

EDIT: 56/57C varmt idle...

7555163[/snapback]

Det der er helt akseptable tempraturer. du må først opp i ca. 70 idle før det begynner å bli litt for mye.

Lenke til kommentar

jamen jeg ser at det kun er 570mhz.. bestillte 610(betalte for 610 og hehe) står 610M på pakken og.. Vil ha speeden jeg har betalt for hehe

Edit: Prøvde med Powerstrip, da viser den 610mhz og 800mhz på minnefrekvensen. så er nok rett allikavel :blush::D .

Satt kortet til 650 og 850mhz da kom det masse streker opp da jeg startet ett spill hehe.. Er vel overklokket fra fabrikk right?

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar

Har dette kortet selv og sliter litt med temperaturer. Ligger på 65 grader idle omtrent. Får det ned i 55 grader hvis jeg setter viftene på full guffe. Under load med feks FarCry og vifter på full guffe ligger det på omtrent 85 grader. Har to 80mm vifter bak, en som kan blåse inn og en som suger luft ut.

Ellers er det et veldig bra kort har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Har dette kortet selv og sliter litt med temperaturer. Ligger på 65 grader idle omtrent. Får det ned i 55 grader hvis jeg setter viftene på full guffe. Under load med feks FarCry og vifter på full guffe ligger det på omtrent 85 grader. Har to 80mm vifter bak, en som kan blåse inn og en som suger luft ut.

Ellers er det et veldig bra kort har jeg inntrykk av.

7572127[/snapback]

Mitt ligger på bare 57/58c idle, og det er uten noen vifter på det.. eneste viften jeg har utenom i kabinettet som jeg har mekket selv, er en 80mm bak ,som blåser ut,og en 80mm som blåser mot hardisken montert mot frontveggen.

Har også en 40mm vifte som er helt i bunnen framme ,og tar inn luft fra de tre hullene jeg har nede framme der.. men den virker sikkert ikke så godt, da den er liten vil jeg tro..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...