password Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei. Jeg har en Pc som er skrota. På den lå det en windows XP home edt. Jeg har fortsatt windows cd'en og lisens nr. lurer da på om jeg kan bruke samme cd og lisensnr på en annen pc nå? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det spørs hvaslags lisens det er. Hvis det er en fullversjon kan du flytte den til ny maskin. Hvis det er en OEM lisens, som er det som pleier å følge med når du kjøper PC med Windows, kan den ikke overføres til ny maskin. Lenke til kommentar
password Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Okey....Takker Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det spørs hvaslags lisens det er. Hvis det er en fullversjon kan du flytte den til ny maskin. Hvis det er en OEM lisens, som er det som pleier å følge med når du kjøper PC med Windows, kan den ikke overføres til ny maskin. 7528140[/snapback] Funket da fint hos meg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Er det en standalone OEM, kan den brukes på en annen maskin. Er det en OEM fra en leverandør av pc (f.esk HP, Dell) så funker det ikke. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det funker, men er ikke tillatt etter lisensbetingelsene. Likevel kan man gjerne overføre en OEM-versjon til en ny PC. Jeg har selv opplevd at MS har spurt om jeg hadde oppgradert PC-en, og selv om jeg hadde oppgradert hovedkort (MS sin definisjon på en ny PC i denne sammenhengen) så fikk jeg aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå