papirvann Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 jeg har fått en forsterker som var brukt. lyden er ikke noe god på 2 av 4 utganger på den. det skurrer no djævelsk og lyden er ikke konstant. de 2 øverste utgangene er A utgangene og de nederste er B. det er en knapp for å skifte mellom dem. det som er litt rart er at det er en av A og en av B som er dårlig. noen som har noen anelse om hva det kan være for noe, og noen måte å fikse det på? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Du har ikke nevnt merke og modell, men jeg går utifra at du har en stereoforsterker med 2 reelle utganger, hvor hver utgang er fordelt på to sett med høyttalerterminaler (Høyre A+B på den ene utgangen, venstre A+B på den andre). Mange stereoforsterkere er lagt opp slik. Har du dårlig lyd fra ett sett terminaler på hver side (Høyre A eller B + venstre A eller B), så er du heldig. Da er selve utgangene i orden, og problemet skyldes kanskje dårlig kontakt eller irr på terminalene. En lettvint løsning vil da være å bare koble inn både A og B, og koble høyttalerparet til de fungerende terminalene. Verre er det hvis du ikke får lyd fra verken A eller B på den ene utgangen, og jeg antar at det er dette som er problemet i ditt tilfelle. Da er det garantert utgangen som er gåen, og jeg vet ikke hva du kan gjøre med dette annet enn å starte feilsøking på hele kretsen på denne utgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå