Gå til innhold

ulyd i 2 av 4 utganger :(

Anbefalte innlegg

jeg har fått en forsterker som var brukt. lyden er ikke noe god på 2 av 4 utganger på den. det skurrer no djævelsk og lyden er ikke konstant.

de 2 øverste utgangene er A utgangene og de nederste er B. det er en knapp for å skifte mellom dem. det som er litt rart er at det er en av A og en av B som er dårlig.

noen som har noen anelse om hva det kan være for noe, og noen måte å fikse det på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke nevnt merke og modell, men jeg går utifra at du har en stereoforsterker med 2 reelle utganger, hvor hver utgang er fordelt på to sett med høyttalerterminaler (Høyre A+B på den ene utgangen, venstre A+B på den andre). Mange stereoforsterkere er lagt opp slik.

Har du dårlig lyd fra ett sett terminaler på hver side (Høyre A eller B + venstre A eller B), så er du heldig. Da er selve utgangene i orden, og problemet skyldes kanskje dårlig kontakt eller irr på terminalene. En lettvint løsning vil da være å bare koble inn både A og B, og koble høyttalerparet til de fungerende terminalene.

Verre er det hvis du ikke får lyd fra verken A eller B på den ene utgangen, og jeg antar at det er dette som er problemet i ditt tilfelle. Da er det garantert utgangen som er gåen, og jeg vet ikke hva du kan gjøre med dette annet enn å starte feilsøking på hele kretsen på denne utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...