MysticoN Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Da var det min tur å få virus.. og ikke får jeg fjernet det heller. når jeg kjører norton 2006 så får jeg bare en mld om at programmet har utført en ulovelig oprasjon eller is not responing. funker helt til den kommer til d: no har det seg slik at jeg har en del ting jeg må ta vare på på D: så mitt spm er: vist jeg tar sikkerhets kopi av di filene, vil jeg ikke bare bringe viruset tilbake til pc'en etter at jeg har formatert? Trojan-Downloader.Win32.Agent.uj dette er det ene viruset jeg har.. tror at jeg har flere. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Da var det min tur å få virus.. og ikke får jeg fjernet det heller. når jeg kjører norton 2006 så får jeg bare en mld om at programmet har utført en ulovelig oprasjon eller is not responing. funker helt til den kommer til d: no har det seg slik at jeg har en del ting jeg må ta vare på på D: så mitt spm er: vist jeg tar sikkerhets kopi av di filene, vil jeg ikke bare bringe viruset tilbake til pc'en etter at jeg har formatert? Trojan-Downloader.Win32.Agent.uj dette er det ene viruset jeg har.. tror at jeg har flere. 7527621[/snapback] Det kommer helt an på hva viruset faktisk gjør. Sikkerhetskopi er noe du tar FØR du får virus forresten;) Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Spørs om filene som du tar kopi av er infisert. Er det filer du har laget selv så er sansynligheten stor at de er "rene". Vet du hva viruset heter så skal det finnes måter å få det fjernet fra nettet... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Spørs om filene som du tar kopi av er infisert. Er det filer du har laget selv så er sansynligheten stor at de er "rene". Vet du hva viruset heter så skal det finnes måter å få det fjernet fra nettet... 7527804[/snapback] en go del er selv laget ja.. div hus tegninger osv.. også en del gammle 3dmark filmer som må ta varest på.. jeg vet at sikkerhets kopiering skal skje før virus kommer.. men er vel ikke slik at jeg bestillte virus da.. største problemet er at virus(et/ene) messer med explorer.. så jeg mister start meney'en, muligheten til å se desktop og/eller komme med inn på my computer. et av virusene er: Trojan-Downloader.Win32.Agent.uj Endret 18. desember 2006 av MysticoN Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Som det nevnes over er det ofte lurt å ta kopi jevnt og trutt for å unngå slike kjedelig situasjoner. Siden du beklagligvis ikke har den luksusen håper jeg du husker dette til neste gang Til topic: At et virus infiserer alle filene på maskinen, slik du frykter er såvidt jeg vet svært sjeldent, ditt typiske virus infiserer systemfiler og registeret, før det så sender kopier av seg selv videre. Ta kopi av alle dataene dine og legg de på en ekstern disk. Deretter re installerer du operativ systemet på datamaskinen din (pass på at du formaterer disken under installasjonen). Når maskinen er klar igjen (drivere, programmer, anti-virus osv er installert) kan du koble til ekstern disken. Deretter skanner du disken, gjerne med flere forskjellige virusprogrammer. Om det skulle finne noe (høyst usannsynlig) vil du forhåpentligvis få en mulighet til å fjerne hva enn som skulle være igjen. Lykke til! Endret 19. desember 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
b21a Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Og du får heller ikke kjørt noen online scans? (se sign) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå