Gå til innhold

Bytte raskt mellom Høytalere og headsett


Anbefalte innlegg

Sliter litt når det gjelder å kunne switche raskt over fra headsett til høytalere. Når jeg skal spille med venner, må jeg bak kabinettet å bynne å fikle med kablene. Har headsett med mikrofon.

 

Noen triks eller hardware man kan skaffe seg for å slippe dette "maset"?

 

Ønsker å kunne trykke på en knapp i windows, eller blant annet switche kabler oppe på skrivebordet om det er mulig.

 

Har et gammelt lydkort, vet ikke om det spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig du kan få en forlenger til lydporten på lydkortet ditt... altså at du kobler til to enheter i den og trykker inn en knapp eller noe for hvem du vil velge... dette hadde kanskje vært det beste? prøv å google litt etter det... mener jeg har sett det et sted...

 

lykke til

 

Harald

Lenke til kommentar

En billigere variant er å ta en helt vanlig lydkabel på ca en meter med en ann og en hunnplugg, koble den til PCen og legge den opp på bordet.

Oppå bordet har du alltid headsettet liggende uansett, så det er bare å legge kabelen fra høyttaleranlegget opp på bordet den også.

Da kan du koble ut og inn alt ettersom du har lyst.

 

Hvis du ikke har en lydkabel liggende så er det helt klart mye mer praktisk med en sånn boks, hvis du først må kjøpe noe...

Lenke til kommentar

Med en y-kabel eller y-plugg må det ene signalet deles på, noe som fører til svakere signal og levere volum. Snakker av egen erfaring.

Signalet blir som regel svakere selv om høyttalere eller headsett er skrudd av\muta.

 

Den lille boksen fra plantronics virker bra, kjenner en som har den.

Funker bra!

Lenke til kommentar

Hei jeg og har nesten samme problemet men jeg trenger ikke noe av det dere har gitt link til siden det er bare for vanlige høytalere. Jeg har et 5.1 sorround anlegg som jeg har koblet baki til den grønne, svarte og røde tilkoblingen, og hver gang jeg skal bruke headsett så må jeg ta ut alle kablene osv. ganske stress jeg trenger noe som kan variere mellom 5.1 soround annleg og vanlig headsett.

 

Har selv Y-kabel men lyden blir svakere av det.

 

Håper på hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...